Det okända hälsar på!
Det är svart i rummet.
Jag har plötsligt vaknat av att min madrass gungar upp och ner.
Som när en jättelångtradare vrålar förbi huset eller när man
spränger något på långt håll.
Men jag hör inget ljud.
Plötsligt blir jag skakis.
Herregud, efter alla avsnitt av "Det okända" så har jag fått
kontakt med en ande!
De i andevärlden har sett att jag är intresserad av dem och
öppen för deras värld!
Jag försöker se någon kontur av ett spöke som står vid fotändan 
av sängen, men där finns inget.
Jag tänker att jag kanske drömmer, så jag vrider huvudet och ser på klockan.
Den är 6.24, och om jag ser vad klockan är så måste jag vara vaken.
Då slutar det.
Jag somnar om och när jag vaknar för att klä på barn och göra frukost
tänker jag att wow, jag har träffat på en ande.
Känns ansvarsfullt och lite läskigt.
Vad vill de säga mig? Kanske jag inte ska måla över de glassrosa
hallväggarna, är det det de vill säga?
Han som skakade min säng kanske tycker att huset ska bevaras så som det
var........på 1980-talet och att glassrosa är jättefint?
Mannen kommer hem från nattskiftet och berättar att väggarna visst kan målas,
det var ett skalv i Skåne.
4,7 på Richterskalan, det är ju jättelångt till Skåne, häftigt!
Och jag kan med ro måla om i hallen.
Fast inte i dag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.