Tänk om man skulle skönhetsoperera sig?
Jag funderar faktiskt starkt på att operera mig.
Det är dyrt men man blir kanske snyggare?
Jag slår vad om att många kändisar gjort det.
Det skulle kännas så skönt att bara gå runt utan och ändå se bra ut.

Nu hoppas jag att ni tänker "Herregud, vill hon gå utan BH, vill hon operera större tuttar med styrsel i"?
Men nej, det var snarare en laseroperation på ögonen jag tänkte på.
Tänk att få slippa glasögon och linser....
Känner ni någon som gjort det och hur blev slutresultatet? Skriv och berätta!
Annars kanske jag gör det och så visar det sig att det är livsfarligt och att jag tappar hornhinnorna inom ett år och får gå med blindsticka och slår huvet i allt.
Och barnen kommer att få kaninpellets i frukosttallriken istället för flingor.
Det vill ni väl inte?

Kommentarer

Gustaf:

Min frisör har gjort det, han sa att det kostade ca 4-5000. I Iran...

Men, hur resultatet blev, det vet jag inte. jag har ju själv glasögon som jag får ta av mig när han klipper... Risky business, typ.

Så, detta inlägg gav väl typ, inget. Haha.

2008-12-18 @ 22:07:55
Bessan:

Jag har opererat bort mitt synfel. Gjorde det för knappt två år sedan och är så himla nöjd. Jag har inte exakt full syn, får kisa lite ibland, men det fick jag göra när jag hade linser också för de korrigerade inte heller exakt. Är så gudomligt skönt att vara av med glasögon, linser och hela skiten.

Jag gjorde operationen i Linköping och den kostade 12 500 kr per öga tror jag det var. Det finns ju flera olika typer av operationer, en som är ett mindre kirurgiskt ingrepp (tror den heter ELSA LASEK). Den har min syster gjort i Stockholm. Det gjorde djävulskt ont i tre dagar efteråt, men nu är hon också supernöjd. Den var inte riktigt lika dyr tror jag. Den passar om man har ner till ca -3 eller -4 eller nåt sånt tror jag. Jag hade -6 och -7 och då fick jag göra en som är ett större kirurgiskt ingrepp (LASIK tror jag min hette). Hade väldigt lite ont efteråt, sved i några timmar, sedan var det lite suddigt och lite bök med salvor och droppar ett tag, men det var SÅ värt det. Råder dock ingen annan att göra det rakt av, för det är ett beslut man själv måste ta. För vissa funkar det inte, ifall hornhinnan inte är tillräckligt tjock och vad det är, men jag är i alla fall supernöjd och glad att jag gjorde det!

2008-12-19 @ 11:39:04
Äjj-Käjj:

Åååh, så fina elefanterna blivit med snö på sig! Så som det snöat här är det ju ett under att de inte börjat lägga sig förrän nu.

2008-12-19 @ 13:47:11
Anonym:

Kusin Jenny har gjort det. 2 ggr t.o.m tror jag faktiskt. Varför 2 ggr är ju inte för att det misslyckats utan pga av graviditet & diabetes i kombination.



// Sussi

2008-12-19 @ 17:18:45

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.