Energisparande.
-Ät upp din macka nu. (för 13:e gången ungefär)
-Mamma?
-Ät upp din macka nu.
-Mamma?
-Ät upp din macka nu annars får du inga julklappar i morgon.
-Mamma?
-Ät upp din macka annars får du inga julklappar i morgon.
-Mamma?
-Säg inte mamma utan ät upp din macka nu.
-Mamma?
-Ahrghhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!


Ja så är det här just nu, Agaton har suttit med sin lillalilla macka i 40 minuter och upprepat "mamma" utan att ha något mer att säga, och jag fortsätter att tjata om att han ska äta upp sin jäkla macka.


Det var trevligare stämning i går kväll vid middagen.



Jag och Agaton leker med besticken medan jag matar.
-"Wrooooom, här kommer ett lass till, wrooom, öppna portarna här kommer det".
Agaton gapar glatt.
(Jag, med grov göteborgsk arbetarröst:) -"Har ni sett den nya arbetsledar-r-r'n, han har en spettans ny BMW, hans lön är nog inte som vår-r-r va" Wrrrrooom.....
Agaton skrattar och gapar fast han inte fattar ett dugg av vad jag dillar om.
-Wrrooom......"Ja det är lätt att glida r-r-runt i en BMW när man inte behöver-r-r ta i, det är så det ser ut nu förtin' va." Wrooom....
Jag skrapar ihop de sista makaronerna med bestickens framgafflar....
-"Har du läst sista numr-r-ret av Kommunalar-r-rbetaren"....Wrooom......"Där-r-r stod det att stadsministern tjänar fyr-r-ra miljarder i månaden"?!? Wrrooom.... 

Men nu idag har jag inte ork att leka. Jag bara tjatar istället. Men när jag tänker efter så tar det här mer energi.
-ÄT UPP DIN MACKA NU ANNARS FÅR DU INGA PAKET IMORGON!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.