Ryska posten knackar på dörren.
Det kändes genast bättre när barnen kom nedrusande för trappan när de kände lukten av mat.
-Åh mamma, plättar, TACK!!! Sedan tryckte de i sig hur många som helst och för mig som mamma finns det inget som gör mig så nöjd som när barnen äter bra. Filippa var inte hemma, hon var hos en kompis men när hon kom hem vid halv åtta sa hon "hej" och gick in på sitt rum.
Bang.
"Hej" är vad jag får efter att hon varit borta en hel dag.

Jag går in i hennes rum och frågar vad de gjort hela dagen, hon och kompisen.
-Hennes kille och min kom dit.
-Kom din kille dit?!?
-Ja?
-Jaha å vad gjorde ni då?
-Pussades.
-VAD GJORDE NI SA DU!?!
-Vi skrev lappar med "K" "P" och "H" på.
-Klapp, Puss och Handtag, som Ryska posten alltså?
-Klapp, Puss och Hångla.
-HÅNGLA?!? Du menar inte att du har hånglat!?! Jag hör hur min röst går upp i falsett, fast jag försöker verkligen låta cool och avspänd.
-Du kan va lugn mamma, vi rev den lappen sen för det var ingen av oss som ville göra't.

Jag vet inte hur jag ska handskas med det här, antar att det bara är att vara avspänd och lyssna utan att förmana allt för mycket, så hon vågar berätta för mig vad hon "pysslar" med.
Men jag vet ju själv hur det var.
Det var spännande, spännande, jättespännande, de där gångerna man gick ut genom dörren för att pussas enligt vad den Ryska brevbäraren beordrat. (och man hade ett hemligt system för att få den man ville genom att i förväg göra upp vid vilket nummer man skulle svara ja.)
-Med han?
-Nej
-Med han?
-Nej.
-Med han?
(var Micke nummer tre?) -Ja!
Å så kom förhoppningsvis Micke ut genom dörren och man gjorde sitt bästa för att se glatt ÖVERRASKAD ut.

Värre var det när vi lekte Svarta Madame.
Då släckte vi lampan och famlade oss fram i mörkret för att pussas (eller slempussas för de som var mer erfarna) med den som kom i ens väg. (Man kände efter först att det var av motsatt kön sen var det bara att köra på.)
Usch. 
Jag hoppas den leken har dött ut lika ordentligt som dinosaurierna gjort.


Här kommer den Ryska posten. I fräsiga stövlar.

Kommentarer

Äjj-Käjj:

Det där var INNAN man hade hunnit bli rökare... Ja, jag är LIIITE färgad av mina upplevelser just nu. Snart faller jag för din propaganda. Jag funkar inte!



Jag vill också hångla i garderroben. Nej, förresten, inte hångla! Värre, grövre!! frustreeeerad

2008-12-02 @ 23:08:18
fru furman:

Snälla A-K....Nu måste du köpa snus.

Det skadar inte lungorna. Det gör dej glad igen. Voilá! A-K som vanligt igen!

2008-12-02 @ 23:28:04
Gustaf:

Haha Linda, du är så härligt "snus-på"...

Men glöm inte, voilà med GRAV (...) accent - apropå livshotande skador ;-)

2008-12-02 @ 23:31:46
Gustaf:

Förresten A-K, att döma av din frustration så låter det ju nästan enbart POSITIVT å sluta röka... vad tycker mannen, tänk om han också slutade, my god... HAHA

2008-12-02 @ 23:33:18
fru furman:

Äjj-Käjj, ge upp nu och köp en dosa snus.Du vet inte vad som händer annars. Tänk om du tex. våldtar nån som bara vill sälja jultidningar?

2008-12-02 @ 23:51:27
Äjj-Käjj:

Mannen HAR också slutat! Han får ut sin frustration genom att bila upp golvet i tvättstugan. Han är trist! Och jag HAR snus hemma, jag har inte behövt ta det bara. Jag har en dosa med mig vart jag än går :-)



2008-12-04 @ 11:41:07
Gustaf:

A-K: Aha, han står sådär som i svart-vita dejt-reklamen med bar överkropp och svällande darrande muskler, ler och bilar med trycklufthammaren i golvet? Du måste våga ringa till hans mobil (som han iofs troligen inte varken hör eller känner vibratorsignalen från....) och föreslå en dejt i garderoben!! Ja, om det nu inte lagt sig då såklart... ;-)

2008-12-04 @ 12:36:56

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.