Antivirusprogram?
Jag frågar min personliga webbmaster vad jag ska skaffa för antivirusprogram.
Det gamla har gått ut och det är väl en tidsfråga innan datorn blir infekterad.
 -Kör med Kaspersky.
-Jag googlar det: K.A.S.P.E.R.S.K.............. är det nåt polskt skit?!?
Han (Helt lugnt): -Nej ryskt
Jag (med upprörd ton): -RYSKT?!? Du är inte klok, ett ryskt antivirusprogram, hur pålitligt är det!?! Aldrig!
Han (låter ganska uppgiven): -Ja använd Norton då, som tar upp halva kraften ur datorn.......
-Mmmmm. Det tänker jag göra!
Visst är jag fördomsfull ibland, men man kan ju inte vara nog så försiktig!
Antivirusprogram från Ryssland......fnyyys, jag kan riktigt se hur Putin beordrat den där Kaspersky att göra ett spionprogram istället.


Kommentarer

Äjj-Käjj:

Jag skulle också vilja ha en personlig webmaster. Det låter vansinnigt seriöst. Undrar vad människan skulle säga när jag berättar att jag inte har ngt antivirusprogram alls...?

2008-12-08 @ 19:22:53
Gustaf:

Ni är knasiga bägge två, köra utan skydd. ;-)

Såklart ni ska ha virusskydd - pröva det finländska F-Secure Internet Security vetja. Lite anti-rysk "saatana perkelä", haha!!!

2008-12-08 @ 23:46:05

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.