"Det blir inte bra i kylen"
Vi är hos bästa käraste vännerna, där bla. Mamma "Ordning o Reda" bor, vi har sovit över och nu ska här ätas frukost.
På köksbordet står Arlas 1 liters mjölk.
Vi har de sista åren konstant kört med Klövermjölk i 1,5 l förpackning.
Jag: -Åh, ett VANLIGT mjölkpaket, det var länge sedan jag höll i! Vi använder 1,5 liters Klövermjölk.
Mamma "Ordning o Reda": -Ja, det gjorde vi också förut, men det blir inte bra i kylen.
Jag: -?!?

Så jag öppnar kylen och finner detta:




Såklart! Det blir ju finare rader med helt rektangulära paket.......

Nu visste jag sedan innan att kära Mamma "Ordning o Reda" var pedant, och
jag vill här visa en glimt från hennes skafferi, som en ren bonus.



Det är Tupperwares plastburkar med handskrivna etiketter på.
Det händer att en förpackning åker in utan att hällas över i plastburk, men jag
slår vad om att Mamma "Ordning o Reda" sover lite oroligt då.

Till sist: hon har fyra välartade barn och ett heltidsjobb som lärare.
Samt är fullt frisk för övrigt.

OBS! Bilderna är inte arrangerade, utan helt autentiska!

Kommentarer

Äjj-Käjj:

Åh, du är min idol, människa!! Inte på grund av pedantiska vänner ( wow, förresten ) men för alla sååå perfekta kommentarer i min blogg. Syrian-tv. döööör av skratt Svärmor har en sådan. Det är mer TV än rum. Den gör sig fint ihop med stilmöbler och krucifix.

2008-12-06 @ 20:30:26
Gustaf:

Hahaha, LOVELY!

Säkert både fullt frisk, trevlig som f-n, å allt möjligt annat bra, men har hon tyskt påbrå...?? ;-)

2008-12-06 @ 20:44:04
Marie:

Tack, skönt att se att man inte är ensam ;)

... fast här har jag nog ändå mött min överman!

2008-12-06 @ 22:09:33
marcela:

jaha ja, så var jag offentligt uthängd på nätet...det bjuder jag på. Du har ju inte inspekterar mina garderober än. Vänta och se...hihihi.

2008-12-15 @ 21:42:48
fru furman:

Marcela.....jag vill gärna se dina garderober.....med risk att jag får komplex för resten av mitt liv.

2008-12-15 @ 23:32:26

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.