Själv är bäste doktorn
Det här får ni inte berätta för någon.
Men jag tycker om att titta i läkarboken när jag är sjuk.
Och hitta min sjukdom på egen hand.
I dag har jag akut luftrörskatarr, Bronkit.
Jag vet att jag har det, men det coolaste är att jag inte tänker gå till nån doktor.
Nix. Aldrig. Never. Noway. Not a chance. (Det finns folk som tjatar om att jag ska det nämligen.)
För så länge jag inte har feber så är jag vid liv.
Jag är ju nästan min egen läkare och tycker det är rätt tufft.
Utan studielån och begynnande skrumplever från studentkorridorerna i Lund.
Men Bronkit, det har jag.

Kommentarer

Äjj-Käjj:

Ja, det är ju skitviktigt med ett riktigt namn på sin sjukdom. Man känner sig ju lite viktigare på så vis.

2008-11-13 @ 17:44:07

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.