Trög i Östergötland å respektlös i Södertälje?

Ibland när jag ser nåt kul kan jag inte låta bli att dra fram mobilen och fota..... 
Här kommer två bilder som jag tycker är kul, för de leker med mina (åtminstone) fördomar.
En östgöte framställs ofta som lite korkad (tänk familjen från Miööööölbi i "Sällskapsresan", den där trögtänkta tjockisen som sjunger Gullefjun i klassikern (haha!) "Strul", eller de gånger man ska prata östgötska i "Parlamentet".)
Nu fick de som tror att alla östgötar är lite bakom flötet vatten på sin kvarn.

 
Nähä?!? Trivs möss bland ost?!? Jag som trodde de gillade T-sprit och tennis!


Här kommer en annan bild, från det invandrartäta Södertälje.
 

Nu fick fördomarna en skopa vatten till på kvarnen eller?!?


Kommentarer

A-K:

Jag har inte haft någon föreställning om att Öschöttar är särskilt obegåvade. Men tack för att du gav mig en ny fördom, det behövs alltid.

2008-11-07 @ 18:00:00
fru furman:

Men gud A-K, har du missat det?!?

Östgötar är ju aströga det vet ju alla! ;-)

2008-11-07 @ 18:07:09
A-K:

Jag lär mig så mycket här hos dig! tacksam

2008-11-07 @ 20:33:44
Gustaf:

Tröga vet jag inte...

Men... Ja...

klämkäcka? Hmmm, får ta en öl till å fundera.

2008-11-07 @ 22:39:50

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.