Nikotin, nikotin, nikotin med detsamma!
Jag skaffade TV4Anytime i går, så jag endast för 49 kr i månaden kan se program som jag missat.
(Jag har nämligen lidit hårt av att inte kunnat se "Det okända" på onsdagskvällarna för att jag jobbar då.)
Har heller inte sett Bonde söker fru som går samtidigt.
Så i går kopplade jag in laptopen med tv:n och såg 5 avsnitt Bonde söker UTAN REKLAMPAUS.
Lovely! Samtidigt som jag ligger där har jag en snus under läppen förstås.
Lägger ut den. Käkar en clementin. Lägger in en ny. Äter clementin. Lägger in en ny, o.s.v.

Det är ju så SPÄNNANDE hur det går med speeddaterna, traktorerna, kossorna, bönderna och deras tjejer (och bögisar) så jag glömmer helt bort att ha koll på hur mycket jag snusar.
Fem avsnitt Bonde söker fru blir........ca 5 timmar faktiskt.......och så räknar man bort några clementiner.....Hm.....jag har snusat konstant i 4 timmar kanske?
Efter alla avsnitt står jag vid diskbänken och rengör en nerstearinad (nytt ord!!) ljuslykta.
Plötsligt sjunker jag i hop på golvet. Kallsvettig, illamående, yr.............Jag har fått nikotinkick så det heter duga.
Ligger i fosterställning på golvet och hoppas att Mannen inte ska komma in i köket och se mig.
Pinsamt!
Så här låg man ju några gånger efter sina första cigg i 7:an. (Men skam den som ger sig, det övervann jag!) 
Numera röker jag (Blend no 3, de svaga, man vill ju inte ha cancer, daahh!) bara från maj till september och övriga månader snus. Borde ha lite "nikotinförstånd", men nehej, där fick jag ligga och skaka.
Efter en stund känns det bättre och jag går upp för att sova, tänker att det här ska jag inte berätta för mannen. Så istället skriver jag det här på bloggen. It makes sense eller hur?
Eftersom han läser den.

Kommentarer

Gustaf:

Fast, mannen får ju sanningen med en dags fördröjning då verkar det som ;-)

Hoppas din "självpåtagna Parkinson" börjar gå över nu då. Men, med det abonnemanget lär det ju finnas STOR risk för återfall. De billiga 49kr blir dessutom ackompanjerade av ett stigande "clementinkonto" bl a... Fast lever bara en gång! Enjoy.

2008-11-09 @ 17:44:21

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.