Förr i tiden...
I Matildas klass håller man just på att lära sig om förr i tiden.
De har varit på skolmuseumet och sett hur gamla klassrum såg ut och de fick lära sig att lärarna var jättestränga, samt att man tom. skrev i sand. Blyerts fanns inte, utan man kunde doppa pennan i rinnigt bläck som är sånt där som Ida får i ansiktet när hon och Emil leker att hon har fått "Tyfis".
Detta berättar Matilda om när vi sitter i bilen på väg hem. I klassen har de fått en läxa, och det är att ta med sig en sak från förr i tiden.
Matilda (nöjt): -Jag vet precis vad jag ska ta med mig då!
Jag (nyfiket): -Vadå?
Matilda: -Dina My Little Pony som du hade när du var liten.

Kommentarer

Ida:

Yes. Äntligen kan jag läsa din blogg utan att vara medlem på Familjeliv. :)

2008-10-07 @ 22:29:48

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.