Augusti -07
Nothing to report

Jag har inte så mycket att berätta i min blogg eftersom jag jobbar mer än jag lever livet, och i ett kontorslandskap händer inget som är värt att ta upp här eftersom syftet med min blogg är att roa. Och road blir man inte om man läser "kopiera kyrkorådets protokoll" eller "i dag har jag skickat ut gudstjänstplanen till alla berörda"....men jag kan ialla fall berätta att min moster Marie inte varit så lycklig sedan hon gifte sig i Slovenien 1970 som hon är nu, eftersom IKEA äntligen kommit till Karlstad.



(Ko)olt? Nja, knappast....fast lite....?

Det här är faktiskt inget att skryta med, men det är ändå värt att nämna; i dag har jag lyckats göra stenskott på en ko. Kanske borde jag ha dåligt samvete för att hon bergis har pissont i baken för att jag for fram som ett jehu på skogsvägen, men det känns allt lite (ko)olt att ha lyckats med detta. Något att berätta på halv-tio-fikat imorgon?



Tre saker som jag verkligen inte vill göra:

  1. Slicka grundligt på en välanvänd flugsmällare
  2. Äta en springmask som rör sig (alltså lever den)
  3. Grovhångla med Peter Harrysson
Det finna massa mer äckliga grejer som jag helst slipper undan om jag kan, men det här är de grejer som jag inte kan släppa, dessa tre otäcka val går jag runt och tänker på nästan dagligen som tvångstankar alltså. Fatta hur rubbad jag är?



Gnällkärringen från Pastorsexpeditionen

Bra saker den pappalediga pappan gjort i dag (förutom att ha skött barnen alltså):
  1. Saltat på grusgångarna så ogräset förhoppningsvis dör.
  2. Gett barnen lunch OCH middag (bravo)
  3. Dammsugit hela undervåningen (övervåningen imorgon)
  4. Badat alla hulliganer innan sängdags
  5. Badat sig själv
  6. Ja, just det, tvättat och hängt två maskiner (NEEJ inte själva maskinerna, eller alltså ni fattar?!)
Och ändå gnäller jag tyst för mig själv över att han inte känt lukten på disktrasan som skulle gett oss alla magsjuka inom kort....Jag borde kanske skämmas? Fast det gör jag in.......jo, det gör jag. SÅ! Nu glömmer vi det här.



Dagen efter

I lördags var jag på festival. Det var livemusik på scenen och vi drack och dansade långt in på natten.
Dagen efter vaknar jag naturligtvis med en huvudvärk som nästan tar död på mig och våra golv gungar som i lustiga huset på Grönan. Dessutom har en propp gått i min höger hand, och ena ytterlåret har ett stort blåmärke. Jag kan inte minnas att jag ramlat eller varit i slagsmål? Ligger i soffan och undrar länge över mina "skador"....Tills jag kommer på varför de uppstått...Jag har stått och klappat händerna till musiken samt diggat medan jag i takt (?) klappat ena handen mot ytterlåret. Diggrelaterade skador alltså! Ytterligare ett tecken på att man bara blir äldre och äldre och att det är Allsång på Skansen man får hålla sig till.....



Den som gapar efter mycket..........

Jag vet att man ska vara tacksam för det man har, att man får vara frisk och att man inte bor i ett krigsdrabbat land. Att man fått friska barn och att man kan betala sin hyra, mätta sin familj....MEN det vore kul om någon ringde och sa:
- Grattis! Du har vunnit en miljon!Och med de pengarna kan du göra vad du vill! Nej förresten! Du får en miljon,OCH en resa till valfritt resmål, MED fickpengar så det räcker och blir över! Och så får du alla kläder ur Odd Mollys höstkollektion! Vårkollektionen också! De vill att du ska vara deras reklampelare, så om du skriver på ett kontrakt här får du alla deras kommande kläder också! Även Fritidsresor har hört av sig och undrar om du vill resa gratis med dem för att betygsätta alla deras resmål under så många år du vill. De tycker liksom att du verkar så bra. Och när jag ändå har dej på tråden så undrar faktiskt din bank om du vill att de ska skriva av ert banklån, eftersom de tycker att ni skött era inbetalningar så punktligt och bra åren innan.
Och så har vi en åkgräsklippare som står här och "skrotar", skulle ni vilja ha den? Det ingår även en trädgårdsmästare som kommer att klippa med den när ni så önskar. Ogräsrensning ingår såklart.
Han skulle även kunna tapetsera om och få upp den där jävla väggen som ska dela av barnens rum som din man aldrig får tummen ur arslet och gör?
- Hmmm, jo men det låter helt ok, vart ska jag skriva på? Skickar du alla kontrakt som behövs?



...bara en liten vit......

Dagens lögner...:
  1. "Ja, jag har postat alla kallelser till Kyrko-och Fastighetsnämnden"
  2. "Jag ringer polisen om du inte kommer in nu"
  3. "Det är inte champinjoner i köttfärsen, jag lovar"
  4. "Det ser jättefint ut gubben, men är det inte bekvämare om vi vänder på kalsongerna?"
  5. "Om du plockar bort bromsskivorna på Forden så kommer jag ut med en kopp kaffe"



På tal om sommar:

Förresten, är det någon i Sverige som fortfarande inte äger ett par "Foppatofflor" eller Crocs-kopior?
I såfall ring jourhavande stödperson för de som "Inte är som alla andra", där kan ni få råd, stöd och hjälp.
Tel: 08-224 567 44



Männens hemlighet, som jag genomskådat.

Det här är sommaren som jag kommit på männens stora hemlighet, som bara de känner till sinsemellan.
Jag har genomskådat det, jag har spräckt  länken i deras komplott. Det här med grillning. Från att en bebis föds, och pappan ser att bebin har snopp, bestämmer sig mannen för att så tidigt som möjligt lära upp sin son, få honom delaktig i den stora hemligheten, "låt aldrig kvinnan stå vid grillen, där ska du stå" "och du ska få alla att tro att det är svårt, komplicerat och nästan omöjligt att få till köttet bra såvida man inte är proffs" "Då får kärringarna sköta resten i hemmet, typ skära sallad och koka potatis, och du kan samtidigt stå vid grillen med en öl och en cigg i truten, sedan när det är matdags kommer alla att lovprisa din grillning och det goda köttet medan de helt glömmer bort vad fruarna gjort".Så ställde jag mig själv där en dag, och upptäckte att det var rena jävla semestern! Jag har aldrig haft det så skönt! Med en grogg i näven skötte sig köttet perfekt där på gallret och jag behövde bara vända på dem då och då!
Jag har nu genomskådat er, alla ni män som stått där vid den glödande kolen sedan stenåldertidens dagar!Tusetals år av lurendrejeri har jag nu satt stopp för genom detta blogginlägg.Ett Nobels fredspris eller liknande vore på sin plats.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.