Juli -08
Jag läste i bladet.....

Läser i tidningen att en 44-årig man druckit en platta öl för att sedan gå till tandläkaren.
Det hela slutade med att en polisman fick en spottloska i ansiktet.

Och så står man själv i tamburen och undrar "kan jag verkligen gå ut i den här kjolen, sitter den inte för tajt"?

Jag blir i allafall inte arresterad för det...................



Rainman

Man har ju sett Rainman.
Dustin Hoffman spelar en man som är lite bakom flötet kan man säga, han kan inte knyta skorna eller klä på sig själv, men han kan lära sig en hel telefonkatalog utantill eller räkna ut svåra tal (typ 76239 delat med 19 multiplicerat med 71) hur snabbt som helst.
Sån är nog Agaton.
Han kan Tokio Hotels bandmedlemmar, man pekar på Filippas stora poster ochg frågar
"Vem är det?" (Filippa pekar på sångaren som ser ut som en hårt sminkad igelkott)
A: - Bill
F: - Å det där? (bandets trummis, en trumpen tonåring med svarta trumpinnar, ascoola om ni frågar Filippa)
A: - Guttav! (Gustav)
F: - Braa, han då, vem är det?(pekar på citat:"bandets fulaste, men han kan sin bas")
A: - Geoj (Georg)
F: - (med entusiastiskt röst) Å den sista nu då, vem är det!? (Bills tvillingbror Tom med rastahår och stor NY-keps)
A: - Tom!

En liten stund senare drar Agaton ner blöjan och kissar på golvet i vardagsrummet.
I can sence Rainman.



Lågt blodsocker

Vissa dagar kan man va på ett sånt jäkla illa humör att ingen borde vara i närheten av en. Eller, det är ju man själv som borde avlägsna sig och gräva ner sig i ett mörkt hål eftersom man är så otrevlig, men just då tycker man ju att det är de andra som kan dra åt skogen. Nu är jag inte så dum mot familjen som jag skulle ha kunnat vara, utan jag kan ta ut det på andra;
Autentisk händelse från en morgon när barnen kollar på Byggare Bob i vår säng:
Claire Wikholm har rösten till Skopis (en gul grävmaskin med klotrunda ögon).
Jag med hetsig ton:- Fy, vilken nolla till skådis hon är, Claire! Det är det ända jobb hon kan få, kommunistkärringen, som röst åt en animerad grävmaskin!!!! Haaaaa! Hon får väl inga andra jobb eftersom hon antagligen stinker rödvin och egenrullade cigaretter vart hon än går, den risiga tanten.
Hon var väl okej i "vi hade iallafall tur med vädret" men för övrigt; BLÄÄÄ för Claire Wikholm alltså! Blää!!!!
Sedan börjar jag reta upp mig på Menta, den orangea cementblandaren i Byggare Bob.
Jag:- Varför är hon med i serien, vore jag Bob skulle jag hiva henne på Soptippen med en gång!
Hon gör ju ingen nytta, har du sett henne blanda cement EN ENDA GÅNG, jag bara FRÅGAR!?!
Mannen tittar på mig och ser sedan tyst tillbaka på Tv:n.
Han ler lite. (kan vara rädsla)
Jag med ursäktande röst (men fortfarande sticksigt):- Ja, jag vet att det är ett barnprogram, men hallå, vad LÄR det här barn? Att man kan rulla omkring i lera och fnittra utan att göra nytta en enda gång!?!
Mannen ser på mig igen och påstår att jag nog behöver äta frukost.
Vad i helsike menar han med det!?! Vaaa!!!!????!!!!!!
Som om jag skulle va på dåligt humör och behöver höja blodsockret, det är väl inte jag som är en värdelös cementblandare som i avsnitt efter avsnitt fnittrar med asjobbig röst och bara lattjar med bollar eller klantar till det så Bobs katt blir inlåst utan mat eller dryck!?


Jag vill härmed be Claire Wikholm om ursäkt för mina elaka påståenden, eftersom jag varken känner henne eller ens har sett henne i verkligheten så kan jag ju inte påstå såna här saker om henne, fast jag kan ju gissa.





Tankar som kommer när man precis vaknat efter en tupplur:

  • Om man har en sån där regnmätare, en sån där i genomskinlig grön plast......fast det finns i rött också OCH i koppar...Ja i allafall...eller jag menar fast man INTE har en sån, utan sätter ut en hink i stället.....Då blir det ju inte samma mm regn som kommit som hos typ grannen som HAR en sån grön mätare. Då har det ju regnat mindre i min trädgård?
  • Tänk om man skulle slita ner all tapet i hela huset, och lägga ut det på gräsmattan, undra hur många varav runt huset det kunde bli?
    3 varv eller 4? Jag tippar på 3, vi har ju bröstpanel i hallen och det gills inte.
  • Hur får man fram reflexfärgen i bokstäverna på vägskyltar?

Kommentarer

Anonym:

Åååh, du är jätterolig!! :-D

2008-10-12 @ 23:17:26

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.