Juni -07
Sökes: Man i grön skjorta

Jag trodde att jag visste vad färgen GRÖN vad för något, tills jag i dag mötte en man i Ödeshög som hade en skjorta som var så fruktansvärt GRÖN att det värkte i mina ögon. Jag har fortfarande lite ont i huvudet när jag tänker efter. Han stod i den nya fina barnaffären (alltså de säljer inte barn gudskelov, utan barntillbehör) och böjde ballonger till hajhattar, hundhattar och ja...huvudbonader som man som vuxen helst inte tar på sig såvida man inte är full eller har för få indianer i kanoten. Men min son tog gladeligen på sig en enorm hatt av ballong med en blå hund på toppen. Så i backspegeln på väg hem svajade en stor blå lufthund med en glad unge under. Så nära dagcenter man kan komma...hehe!Men så vid  Häggestadskurvan sprack den och från att vara glad som en speleman bytte han sinnelag till hysterisk, förtvivlad och oerhört förbannad, och jag lovade honom att försöka fixa fram en ny tills han fyller år, och det köpte han, så nu har jag fram till mars nästa år på mig att hitta mannen i den GRÖNA skjortan........



Västgöta-etikett

Midsommarafton firades mitt i den västgötska myllan med regn och grillpartaj. Fick träffa på riktiga lokalbegåvningar från Nossebro och Grästorp, Arentorp och Bredöl. Detta fick jag lära mig:
  1. Att Östergötland tillhör gnällbältet (skulle förvåna flera dialektforskare, men dessa män kunde sin sak,sa de.Jag som den tvättäkta östgöte jag råkar vara blev också lite paff över att jag missat detta faktum i 31 år....
  2. Att Galenskaparna och Aftershaves "jag vill ha en synth" fortfarande är en toppenlåt som gärna kan sjungas om och om igen (med en fot på bordet)
  3. Att vårtgården på en kvinnas bröst är blindskrift som säger "sug här"
  4. Att Stockholm ÄR ett fjollträsk punkt slut, motargument mottages välkomnas inte.
  5. Att Göteborgare som säger att de bor lokalt inte vet vad de snackar om, de har inte nära vare sig till Bredöls kyrka ELLER Nossebros kyrka.Har man nära till båda dessa DÅ bor man LOKALT!
  6. Att Cognac ska drickas i stora dricksglas, allt annat är trams.
Jag har lärt mig mycket denna kväll av dessa lärda män.Tack!



Fortsätter med denna dags kommentarer... (från nedan)

      9. Han hette Owe Thörnkvist. Ja, han har nog skägg. 
    10. Är det bajs på tröjan?
    11. Nej, upplöst pepparkaka.
    12. Kolla hur blå den är, som Blå Kongo. 
    13. Vadå Blå Kongo, det ligger i Afrika och är väl snarare ökengult?
    14. Potatis, älskling, potatis.



Listan kan bli lång...

  1. Har du satt på barnvakten?
  2. Han ramlade nog ner från håret!!!!
  3. Döda den jäveln, döda massor!
  4. Vill du ha på eller under?
  5. Bassmég a kurva isten!(hoppas ni inte förstår ungerska)´
  6. Men gud den bara gled förbi,dä va la en räv?!?
  7. "Ja äj en jallybil"
  8. Fy, har du bara skendödat den?



forts. (det betyder att ni måste läsa det understa före det här...)

Det har fortsatt likadant i dag....Vaknade till "Det var en gång en liten fågel, ja en fågel, han bodde på landet och Roger hette han...." Klär på alla barnen med "Ekorrn satt i granen"(ständigt återkommande, vet inte vad som fattades i barndomen?) Fortsätter i kyrkan på skolavslutningen, jag borde lyssna på barnen som sjunger men vad jag hör är Kents "Välkommen välkommen hem, vem du än är vart du än är". Vi handlar på City Gross, går bland alla varor, lägger i det som ska handlas i vagnen med tonerna av Ukrainas bidrag (också ofta återkommande) "Ein,zwei,drei, Danzen!!!Nanananananananananananana" Hur ska jag bli frisk?!?



Är det bara jag som har det här problemet?

Jag är en tjej på......ja okej då 31 år. Jag har ett litet problem och jag känner mig så ensam om det eller finns det fler som har det som jag?
På natten vaknar min yngsta son av en mardröm (det kan ha varit om spöken, monster,morgonandedräkt, you name it,) men livrädd var han i allafall. Otröstlig. Jag står där i mhalvmörkret och försöker trösta min ledsna pojke. UNDERTIDEN hör jag Markoolios nya sommarplåga i huvudet:" Dricka hemkört och Cola i en uppblåsbar pool...nanana...nanana....nanana..." Det går inte att sluta. Men pojken min somnar om, och jag med till slut. Vaknar några timmar senare med en ny låt i huvudet. " Lätta spår i sanden, och en vind som smeker ömt, jag är så lycklig att jag fann den.....den lyckan " Grrr, bort, bort!!!
Plockar fram frukosten på bordet. "Ein,Zei, drei, nanananananana...Danzen!" Oh nej, inte Ukrainas bidrag!!!!!Nej, det kommer att sitta i flera timmar!!!! Så där håller det på...Just nu snurrar "I just can´t get enough" med Depeche Mode, men det kan jag stå ut med en liten stund i allafall... "Det är inte tjejen som har skrivit brevet som är med i filmen"



Är ni redo grabbar!? (Ornitologer borde söka hjälp)

Klockradion visar 3:03 med ilsket röda siffror.
Skatan visslar på sina polare och efter kommer Kråkan, Nötväckan, Koltrasten, Tofsvipan, Bofinken, Svalan, Måsen, Blåmesen, och den lilla jävla Sädesärlan.
- Är ni redo grabbar? Frågar Skatan
De andra nickar med ivrig förväntan, för här ska det snart bli till skönsång.
- Ni vet nu sover människorna som skönast, och särskilt efter att ha haft besök av svärföräldrarna så är morsan i huset extra utmattad!
De andra fåglarna nickar igen och Blåmesen är helt till sig, snart kan han inte hålla sig längre.
- Kan vi inte börja nu!? Snälla!
- Är ni redo är ni klara!? Skriker Skatan
- Jajamensan fattas bara!!! Skriker de andra, och så kör de i gång och jag ligger i sängen och ber till Gud att han ska sätta en fucking jävla AK4 i mina händer, för nu har även Agaton vaknat av fågelkören. GRRRRRR!!!



Saker man gjort idag som man gärna skulle ha sluppit....
Del 1 (lär bli fler delar)

  1. Rulla tillbaka 50 st fryspåsar som Agaton dragit ut ur kökslådan.
  2. Torka Sixten-kiss nedanför toalettstolen. (Missbedömning eller så är snoppen för kort, orsak fortfarande under utredning)
  3. Hämtat ner Agaton från diverse höga höjder såsom köksbord, vardagsrumsbord, trappa, bokhylla(!), köksstolar, handtaget på leksakskorgen, ryggstödet på soffan, skohyllan.....(han bär kvar ett kraftigt stråk från apgenen.)
  4. Talat vänligt men bestämt med ett Jehovas vittne. (undrar vad det är de har sett som de måste vittna om hela tiden?)
  5. Svalt en fluga. Tycker att den fortfarande gör sig påmind där nere i halsen. (men det hade väl känts värre om jag varit vegetarian?)
  6. Lagat en soffkudde som min 6 åring(!) bitit hål på. (För lite mat här hemma eller vad?! Jag är mållös...)



kjsdflkvdvdhbvlkajf

ja, bättre rubrik än så kom jag inte på.....

Står i köket och är så nära fysisk träning som jag tillåter. (Lökackaren från Tupperware, skitjobbig alltså! Man måste vrida fram och tillbaka som en tok innan löken är finhackad).
Sjunger samtidigt Ekorrn satt i granen fast med melodin från en urgammal psalm "o, kom låt oss tillbedja våååår Herre och Gud", det låter fetilla men jag fortsätter glad som en speleman att gnola på det här. Tills jag upptäcker att grannen står i dörren och ler(han ser mer generad ut än jag), Snacka om att det måste ha låtit för jävligt?!
För övrigt undrade Matilda i dag om en människa kan ha samma tandborste hela livet. Jag svarade "ja, men det torde vara en äcklig människa". Kanske att jag var lite hård, det kanske var en jättefattig gubbe i ett slumområde i typ Bogota som kokar sin borste varje måndag för att hålla den fin? Fast då skulle den ju inte hålla hela livet? Hm...det här tål att tänkas på....

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.