Mars -07
Skepp o hoj och prupp

Roliga mamman
Det är en vanlig morgon hos oss och som vanligt vill inte Sixten äta sin frukost FAST jag gjort bergen i Kylarköping med hjälp av champinjonost på tub på hans macka. Hushållsrullen är tom precis som han spiller ut sin mjölk så jag kommer på att det är roligare att leka sjörövarkapten än att torka upp det (den oändligt mycket mognare mannen gör det istället)för det är ju vad man gör, leker sjörövare om man har en tom rulle och en son som inte vill äta.
- Skepp o hoj! Ho ho! Jag har land i sikte! Jag ser en pojke som inte vill äta! Honom måste vi ta till fånga! Jag skränar med papegojröst medan jag kikar in i rullen.
Sixten ser oberört på mig och jag ser att han tycker jag är töntig. Min 3 åring tycker att jag är fånig.Inget resultat.Matilda garvar åtminstone.
Sedan ska disken in i maskin och det gör mannen också medan jag leker pruppleken med honom fast han inte vill vara med utan få undan efter frukosten.Pruppleken är jättekul och den går ut på att man ska ta sina fyra fingrar (håll de så som man gör precis när man ska ta i hand och hälsa) så ska man sikta fingrarna på motpartens stjärtklyka.Samtidigt som man slår till med kraft skriker man PRUPP! Det är mycket roligare om den andre parten är med på det och försöker tillbaka men i dag ville han inte. Suck, det är bara jag som har barnasinnet kvar i familjen!




Sängen knuffade ner mig på golvet.

zzzzz
Sover helt så där skönt...Någon står vid sängkanten och tittar på mig i mörkret. Klockan är 4.21, inte ens spöken är så morgonpigga så jag förstår snabbt att det är födelsedagsbarnet Sixten som inte kan vänta längre.Jag hade kvällen innan förklarat att när han vaknar på morgonen ska han ligga kvar i sin säng så ska vi komma och sjunga för honom med paket. Jag frågar varför han är uppe så här tidigt, det är ju tillochmed natt fortfarande?
- Sängen knuffade ner mig på golvet, mumlar han. Smart 3åring, han vinner på det geniala svaret, fast medan jag går med honom till hans säng hinner jag ändra mig. Jag kan ju fanken inte dra upp alla i familjen redan, utan säger till honom att sova en stund till. Det lyckas.
Alltså tassar vi alla in till honom halv sju istället, men då sitter svärfar där och ser till att han stannar i sängen och inte förstör vår uppvaktning. Det hade visst svärfar gjort sedan klockan sex, då Sixten gått in till honom och sagt att "han behövde paket nu". Grattis lilla skitunge!




Forts. (från nedan)

Nu är det ju så att jag menar att det är yrseln man vill åt och så vill jag säga en sak till; att fan vad ont det gör i tuttarna när det gått så många timmar sedan han käka på mig. Snudd på mjölkstockning. Det är roligare att ha nageltrång faktist.




Mjölkstinn och full.

å vad det spänner....
Andra natten som jag inte ammar Agaton.Han sover med Attila i ett annat rum och ja, nu är det bara att inse att jag ammat mitt sista barn. Det är finito, jag är slut som bebismamma, snart går han, ber om en macka, snor sötsaker i godisskåpet, tjatar om moppe, you name it! Aldrig mer ska jag föda ett barn, amma en bebis som ligger med huvudet på min valk med sammetslent hår. Jag är FÖRBRUKAD: ANVÄND; KLAR FÖR AVLIVNING. Livet är slut. Nä inte riktigt men detta känns som en liten kris, kan tänka mig att det är som när sista barnet flyttar hemifrån.Så jag sitter här nu framför datorn och hör hur han gråter efter mina tuttar (det kunde varit Attila, men nu menar jag min son alltså)och jag dricker vin för att bedöva ågrenen över att det är som det är, allt har sitt slut så även amning.Hick.Dessutom kan han ju inte dricka min mjölk nu i alla fall, den är ju kraftigt utblandad med en otäck årgång från Tyskland.Men det är ju yrsen jag ville åt.Go natt!




Är det ett tecken?

Barnen har tagit på sig bikini och de har lagt sig på golvet där solen skiner genom fönstret. Det är varmt och skönt där förstår jag och de har packat väskor med handdukar och paraply (antar att det ska föreställa ett parasoll). De kallar varann Stella och Bloom (det kan man ju göra efter ett antal paraplydrinkar, det vet ju alla), Sixten är en badkrokodil (han kanske rökte något olagligt istället.) Allt detta måste vara ett tecken på att det är dags att åka på solsemester. Ett litet men är ju att vi inte har pengar till det för tillfället.Inte den närmsta ..............seklet...



forts. (från nedan)


(Gud):- Vilken tjatig jävla morsa! Henne ska jag skicka en blixt i huvet på nästa gång det är oväder...



forts.mitt samtal med Gud...


Jo och en grej till...Kan vi inte få alla rum tapetserade på en gång? Du är ju så snabb när du sätter i gång, jag menar 7 dagar eller 6 var det va? Du vilade ju den 7´e...Latmask! Nä jag skojar bara, du är flitig, hörrö ta inte illa upp nu! Och det här med tapeterna...Ta gärna dem ur Sandbergs sortiment, de är så fina. En sak till, kan du få Matilda att se sig för när hon går över vägen? Som det är nu liknar hon Vips Fraggel när hon yrar fram här ute. Noll koll på omvärlden. Och jag vet att jag bara tjatar om tjänster men när du ändå håller på kan du kanske trolla fram hela Katvig sortimentet i storlek 134-140, 122, 98 och 80... Annars tror jag att allt är Ok.Du kan väl hjälpa alla världens barn som har det jävligt också? Du vet svält, incest, misshandel, törst, våldtäkt, ja allt sånt skit kan du väl fixa bort? Det går före tapetseringen faktist. Det var väl allt för mig i dag. Hej då Gud.



Hej käre gode allsmäktige Gud...

jo hej...
Det är jag igen..Jag är ledsen att jag inte pratat med dej på länge men jag tänker ju alltid att jag ska göra det när jag lägger mig men så somnar jag innan jag ens lagt huvudet på kudden. För att straxt bli väckt för Agaton vill ju snutta och det är det jag vill snacka med dej om. Kan du inte ta ett samtal med min son att han lägger av ? Säg att du vill att han ska göra som bebisen Paulina i Åkers styckebruk, hon somnar på kvällen och vaknar inte förrän det är morgon. Säg att han får fina presenter på ett årsdagen då.Och att han får hål i tänderna av att tutta på sin mor. Mig lyssnar han inte på... När du ändå är i gång kanske du kan slå upp en vägg i Matildas rum för vi behöver ett sovrum till.



fredagsmys

Jag börjar rean ladda fast klockan bara är 12.55.
Det är fredag och man ska ju fredagsmysa. Det är en oskriven lag i alla barnfamiljer verkar det som. Det är Let´s dance och Filippa och Matilda följer varje avsnitt som det vore OS-final i hockey med Sverige-Ryssland i sudden death.
Jag håller med om att Lasse Brandeby borde åka ut men att börja grina som Matilda gjorde förra veckan är väl att ta i... Nåja, jag laddar alltså redan för jag vet innerst inne att det kommer att skita sig redan i halvlek. Det blir alltid bråk, jag Attila och Filippa skäller på Matilda för att hon inte sitter still i soffan och för att hon bara pratar hela tiden. Vi tar lite vin och barna får ostbågar. Matilda har ner hea skålen på mattan. (Sixten blir glad dagen därpå när han hittar en massa under bordet). Sedan ska det röstas på Tobbetrollkarl för han är ju BÄST.Den som inte tycker det är dummast dummast i hela hela världen.Och universum.Och rymden. Filippa säger till Matilda att hon inte vet vad det för skillnad mellan rymden och universum.Matilda börjar grina för Filippa är dum. Attila säger att Filippa inte ska vara en sån besserwisser.Filippa blir sur.Jag säger att Filippa inte ska bli sur, för det är ju sant. Lasse Brandeby blir kvar fast han varken vill eller kan dansa. Jag och Attila tycker att Sveriges befolkning är dumma i huvet för att de röstar på honom.Och Matilda tjuter för samma anledning. Det är fredagsmys det.



Skit ner er!

Jag har fått två nya ungar som jag är sååå trött på, de tjatar om mat och de vill leka och uppfostras. Som om jag inte hade att göra innan med fyra barn!
(Filippa) -Mamma!Kan du ta hand om Oskar!? Han behöver nog äta något, fast det räcker med snacks!
(Matilda) - Mamma! Kan du leka med Tea? Hon behöver fylla på sina hjärtan!
Och de piper och de stör.Jag vill bara att de skiter ner sig så de "dör" sedan ska jag nog gömma dem så Filippa och Matilda inte hittar dem på ett tag.Hela tjejernas tillvaro kretsar kring de här TAMAGOTCHISARNA som vi vid ett mycket svagt tillfälle köpt åt dem.(som om de var i behov av ytterligare displayer och tekniska prylar...)
(Matilda) - Mamma! Kolla jag har köpt en video till Tea!
(Filippa) - Mamma! Titta Oskar har blivit ett år äldre nu! Titta då,mamma,titta!
(Jag) - Ta bort dem! Jag vill inte höra mer om Oskar och Tea!!! Hoppas de skiter ner sig!!
(Filippa) - Fy vilken dålig mormor du är.



slim and fit

Efter magsjukan känner man sig svag MEN... smal.
Lite nöjd står jag framför ugnen i köket där man kan spegla sig lite och jag kan konstatera att jeansen inte stramar åt lika mycket kring magen. Oh lalala I love you baby...oh lalalala love me tonight...nynnar jag medan jag spanar in i kylen för att kolla vad man kan äta så här efter flera dagars illamående och kräkande. Det finns yoghurt som passar bra det är ju som att ge första maten till en bebis när man är känslig i magen. Man startar ju inte upp med chiligryta precis.Fast yoghurt är så...barnsligt liksom.Frukost-tråkigt.Och jag är hungrig.Går in i skafferiet.Där ligger ett paket mazariner, 4-pack.
En kvart senare har jag ätit upp dem.Så var det med den smala magen.Tar det en annan dag.
Att mota Olle i grinden förresten.Vem är Olle och vad har han gjort för att inte få komma genom grinden?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.