September -07
Bra och dåliga saker just nu....

Några bra saker:
  1. Jag har äntligen tagit reda på var i Linköping de säljer Odd Molly.
  2. Den nya bilen går som ett jävla spjut, motorn är chippad!!!!!!
  3. Sixten hade bara en kort backlash "kissa i sängen period" på två dagar, och den är över nu!!
  4. Mina två nya blåsor i truten gör mindre ont om jag dricker sprit=roliga kvällar
Några mindre bra saker:
  1. Det gör ont i huvet när jag vaknar på morgonen (den där spriten)
  2. Agaton har upptäckt var godisskåpet finns, och det innebär att den lilla fan står och pekar upp mot skåpet skrikandes som en siren tills någon klättrar upp och hämtar "mummum".Det kan vara orsaken till punkt 1?
  3. Att det krävs minst en klippning till i år, men gräsklipparens klippagregat säger "fuck off, jag orkar inte ett jävla strå till".



Tillägg angående min påbörjade motionskarriär. (nedan)

Förresten så vill jag bara tillägga att brudar som är skitduktiga på aerobicssteg säkert är helkorkade på andra områden här i livet. De kan tillexempel säkert inte rabbla upp alla kungar i rätt tronföljd från Gustaf den II Adolfs tid och framåt.
Så det så.



Jag tror någon kört över mig med en ångvält.

Jag lever fortfarande.
Har tom. varit dum nog att gå ännu en gång till gymet, och i dag kan jag nästan inte röra mig alls. Enda kroppsdelen som inte gör ont är fingrarna.
Jag förstår inte riktigt varför man utsätter sig för något sånt här? Ska detta vara nyttigt alltså?
Jag är tveksam, men får väl ge det några chanser till....
Det blir en lugn helg kan man säga.



Ett sista farväl?

Hej alla ni som brukar läsa min blogg (och ni andra som gör det för första gången)...Jag vill härmed bara ge er en förvarning om att detta kan bli mitt sista inlägg här för all framtid, kanske att jag aldrig mer kommer in hit på Familjeliv. Kanske är det rent av så att jag aldrig mer ens kommer att ha en dator framför mig igen, utan snarare ett kistlock. Det kan vara så att jag är död i morgon, och då vill jag bara säga det att skit i blommorna om ni går på min begravning...Det är totalt meningslöst eftersom jag inte kommer att se på dem, det är bara blomsterhandlaren ni gläder med ert inköp. Ge dem pengarna till något klokt istället, jag tänker mig barncancerfonden?
Jag säger alltså farväl nu.
Aerobicspasset startar klockan 9.00 i morgon.



Veckans: Vad som händer i min mammas händelsefulla liv
  1. Glashyllan som gått sönder i hennes kylskåp är nu äntligen hämtad från Electro-Pär!
  2. Grannen Ulla har höstrensat i sin rabatt, så nu känns det stressigt.
  3. Bibbi som bor i 6:an, har alltid nya jackor, undrar om mamma behöver köpa ytterligare en också?
  4. Moster Marie i Karlstad ringde.
  5. Munsköljmedlet har tagit slut.
  6. I morgon ska mamma åka till Mjölby och hämta sina NYA GLASÖGON!!!!!Ojojoj, vilken vecka!!!!



Billig underhållning ger billigt uppträdande.....

Jag försöker få mina barn att växa upp till goda snälla och fina medborgare, att inte snacka skit eller ljuga, att stå för något om man gjort fel.....Och jag lyckas ganska bra, även om man själv kanske inte är Guds bästa barn alltid, så finns det ju hopp för den efterkommande generationen då!
....Men så sitter vi varje kväll framför Idol på Tv4, och plötsligt förvandlas jag till en liten pytonorm som sitter där i soffan och spottar ur mig den elakaste kommentaren efter den andra:
- Men hallåååååå! Har du hört dig själv eller?!Men guuuud, ge dig!!!
- Skaffa hjäääälp människa!!! Kolla den där Nissen då!!!
Ibland gömmer jag mig bakom en kudde om det blir för pinsamt, och ibland skrattar jag rått och elakt som om jag vore Askungens styvmorsa typ.
Döttrarna tar glatt efter:
- ÅÅÅÅ neeej! Stick hem med dej gammelgubbe!
- Går han vidare så döööör jag!!!!!
-Va fuul hon vaaaa, nääää hon får iiiiinte vinna!!!
Det är som om vi sitter i Colosseum och ser på ett gladiatorspel, vi skriker och skränar, dömer andra som vore de boskap.... Hmmmm,man är nog inget föredöme där.....men allvarligt....den där bruden som gick in till juryn i dag och trodde att hon var världens bästa sångerska men som lät som skit...alltså det går ju inte att sitta opåverkad?!?



Plötsligt var lyckan där.........

När man minst anar det, så smyger det sig fram, eller inte smyger egentligen. Snarare att det hoppar fram på en...Den där känslan av total lycka....i all jävla röra som det kan vara med att ha familj, en unge som får kickar av att riva ut jord på golvet från blomkrukorna, en som slänger igen sin dörr och bara har dataspel i skallen, två som försöker slå ihjäl varandra varje gång de ser på TV....tvätt, mera tvätt, och så en Mount Everestlik hög med tvätt som vill bli struken, frukost, lunch, middag, kvällsmat, läxor,damm i hörnen, påslakan som ska bytas, bajsblöjor, kissiga kalsonger, tandkräm över hela handfatet...till lycka? Ja plötsligt infann den sig så tydligt. Vi sitter på lördagskvällen och käkar allihop. Sigge hör en gammal låt med Shaggy låten heter Bombastic typ, och hela han lyser upp, han sitter ner och tuggar på sin macka men gör världens dansrörelser i reaggetakt, Filippa hänger på, Agaton också, fast han skakar på huvudet sidledes så han ser lite ut som han fått syrebrist vid förlossningen.....Plötsligt sitter vi föräldrar och diggar också med armarna i luften, och vi är nästan tårögda när vi ser på varandra av det faktum att här sitter vi en lördagskväll med våra ungar som är så glada och galna och helt underbara.....vilken jäkla gåva det är att ha så många fina ungar, lätt att glömma bort i vardagen....bland all tvätt tillexempel...



"Man skall icke döma andra"

Läser mitt senaste inlägg nedan så här dagen efter och kan konstatera att jag är ganska hård mot de stackare som väljer vita bilar, fast...har jag inte lite rätt i alla fall?



Det största mysteriet.

Det här är något jag aldrig kommer att förstå mig på:
En människa som bestämmer sig för att köpa sig en helt ny fin bil.Han/hon går in i bil affären och bestämmer sig för att låt oss säga, köpa en sprillans ny fin Audi A6, bilens lack glänser i affärens belysning, och försäljaren lämnar glatt över nycklarna till den nya ägaren efter att alla papper är påskrivna och betalningen är klar. Och så åker den glade kunden hem med sin nya ögonsten som är .....vit.
Hur fan kan man välja en VIT bil?!? Det ser ju ut som en rullande gigantisk Alvedon?!?
Okej om man tycker att metalliclack är för dyrt eller så...men det finns ju åtminstone svart eller röd?!? Alltså jag blir så förvånad över hur olika vi människor är. Ursäkta mig, men jag tror att det är lite fel i skallen på de som köper helt nya bilar med den färgen, ungefär som en liten störning som kanske funnits sedan de föddes?



På stan med toktanten

I dag har jag varit i Mjöööölby och vallat min mamma.
Att vara ute på stan med henne är som att dagträna utvecklingsstörda, hon är ju född frisk men har tappat allt vett vad gäller hur man beter sig bland folk, framförallt mot expediter och affärsbiträden. Hon har tillexempel en förkärlek till att berätta om sina inkontinensproblem och visa den begynnande tandlossningen mitt ute bland folk som helst vill behålla lunchen i magsäcken som de just satt i sig.
Eftersom hon sitter inne i sin lägenhet dygnet runt, och inte umgås med någon, så blir det väl så att man liksom glömmer hur man bör agera bland andra människor. Vi står i en liten tantklädesaffär med endast ett biträde som har fullt upp att hjälpa en dam att prova BH:ar, min mamma vill köpa en stickad polotröja och vi har stått vid kassan i ...ja, kanske 5 minuter, så jag går omkring och kikar efter andra kläder som hon skulle kunna passa i.
Min mamma, med JÄTTEHÖG röst: - Finns det bara en som jobbar här? Faan (fast hon säger det med korta an, så det låter lite mer städat) här tänker jag inte stå mer.
Jag: - Men snälla du, lugna dej, vi har ju hela dagen på oss...titta här vilken söt kjol....den skulle väl kunn.....
Sur expedit: - JAHA,VAR DET DEN HÄR TRÖJAN NI VILLE HA?!
Jag: - Ja, fast vi ska kika lite till här.
Den sura expediten et verkade ju lite bråttom, men då kan jag gå tillbaks och hjälpa kunden här borta då?!
Min mamma: - Nej,nu vill jag ha en kopp kaffe.
Sedan går hon ut ur affären och jag springer bakom henne
Jag: - Men mamma!!! Du lade ju inte ens tillbaka tröjan på rätt plats igen!
Min mamma: - Det skiter jag i.
Jag: - Expediten blev ju sur!
Min mamma: -Tror du? Ja, men de är så dyra där så det är bara bra då behöver jag inte gå dit mer.
Jag: - Du är ju helknepig.
Min mamma: - Har du sett min snus? Jag tror jag har svalt den.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.