Min man..... min man........
I natt när jag kom hem från ett möte där vi diskuterat bygdeskolornas överlevnad med lite hjälp av Rosévin och ljuvlig potatissallad med ramslök, hade mannen sytt på maskin och fått upp den här:



Det är inte klokt vad han är bra.

Och så hörde jag i dag på Rix FM när de diskuterade manlighet.... Man fick ringa in och rösta om man tyckte att dagens män är omanliga bara för att de hjälper till mer i hemmet nu för tiden.
Det var många som tyckte att så var fallet, till och med en kvinna ringde in och sa att "det är det omanligaste som finns att se en man dammsuga". Jag tycker att hon skulle hålla käften, för med såna kärringar kommer vi ingenstans i genusdebatten. Hon får tycka vad hon vill, men hon ska va tyst.

(Om Ni tycker att jag låter lite hård så är det för att jag tror jag såg en repa på den nya brevlådan i dag, men jag är inte säker.)

Kommentarer

Gustaf:

Haha, sicket pucko, hon måste köpa hemhjälp eller nåt - inte dammsugar hon själv iaf.

Klart man gör olika saker, man delar väl på det som man kan dela på. Ja ja, det finns folk till allt...



Det var som tusan, det var snyggt jobbat av Mannen! Kul med fler som syr, och schysst motiv - du har det väldigt bra du!!! :-D

2009-04-28 @ 18:01:09
Markattan:

Markattan har hört Åsa Jinder påstå att det är osexigt med en man som håller i en disktrasa.... Vafalls? Är det riktigt klokt? Jag håller med dig, de får tycka vad de vill men de får INTE uttrycka vad de vill.



Mannen är ju ett levande bevis på att det är hur sexigt som helst med lite sömnadsarbete. Hoppas att han blivit rikligt belönad...



Repor på nya brevlådor kan ju få vem som helst att bli lite griniga.



Markattan

2009-04-28 @ 19:29:13
Den hemska tvillingen:

Å jag som redan var trött....sånna idioter blir jag bara ännu mer trött utav...kommer kanske rentav sova hela natten nu.

2009-04-28 @ 22:04:53
Marie:

Visst är Mannen bra, men jag blir nyfiken på symaskinen - vad är det för Special Magic apparat du har för att kunna slänga ihop nå't så'nt här på några timmar ?

2009-04-28 @ 22:25:28
Anonym:

Attila har många talager.

Och det har jag också.

Var idag på Systembolaget i Ödeshög.

Frågade om dom hade Lowcarb öl - GI typ - bantningsdryck.

Ja dö de har vi sa expediten.

Köpte ett par stycken och eftersom expediten och undertecknad var ensamma i butiken så frågade jag om det är OK att dra en liten fräckis med traverstering på Lowcarben.

OK sa hon.

Så jag drog den här:

- This Beer is like having Sex in a Canoe

- Va menar du dö, sa hon

- It is Fucking close to Water

Å så är det.

Eftertanke!

(om ni inte fattar poängen så smakar ölen vatten)

2009-04-28 @ 23:21:02
Anonym:

Vilken häftig vits!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-04-28 @ 23:22:45
fru furman:

Lasse du kan inte förvänta dej att personalen på Systemet i Ödeshög kan engelska.

2009-04-29 @ 07:01:13

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.