Vad har ni gjort i dag då?
Ni som följt den här bloggen ett tag och tycker att den är det intressantaste som finns, kommer i håg att jag följde med Djurvännen Katti till en blomsteraffär innan jul där vi fick plocka fritt bland växter och krukor och på egen hand plantera.

I dag var det dags igen och nu tog jag med mig Den snälla styvmamman också, (ja i dag extrasnäll då jag åkte hemifrån utan plånbok...) Han som går på soppdiet debuterade som barnvakt och allt gick ju bra, har man varit chef för ett stort amerikanskt dataföretag så kan man väl natta barn vettja' ?







Även denna gång var det så kul att jag helst av allt vill bli florist när jag blir stor.

Kommentarer

fröken Elin:

Jag vill också göra sånt där fint! Påskpynt för mig i år blev att fästa 15 tulpaner på blomsterpinnar som inte var torra ännu, så jag var lika grön som en alien på fingrarna. VAAAR gör man sånt?

2009-04-07 @ 23:04:31
Gustaf:

Det blir bara fräckare å fräckare ju mer man scrollar ner. :-D

Kaffekoppen är ju bara grym! Som en sån där läcker 50-talsklänning...

Byt yrke. Pronto.

2009-04-07 @ 23:18:22
fru furman:

Elin, detta gör man på Ingers blommor i Boxholm. I höst ska vi dit igen, och då kan du följa med om du vill!

2009-04-07 @ 23:32:20
Markattan:

Oj vad fint, du är duktig du, fru Furman. Och att skaffa en sådan kompetent barnvakt också, inte illa.



Grattis till allt du åstadkommer.



Markattan

2009-04-07 @ 23:35:35
fru furman:

Å tack snälla Markattan!

2009-04-07 @ 23:41:01
EmelieLiljeberg - IDOL 2009:

Heej!

Hoppas du haft en toppen dag?

Kram

2009-04-08 @ 00:10:27
Legitimerad Barnvakt (snart):

Det var ju ett jävla tjat om blommor och grymma koppar.

Och så en kommentar:

Det blir ju fräckare och fräckare ju mer man scrollar ner - önsketänkande - snusk -lördagkväll - eller?

Skiter egentligen i vilket men är besviken på att ingen fattar.

Ingen fattar nåt.

Inte ett ord om det fundamentala i dagens inlägg. Det viktigaste.

Inte ett jävla ord.

Inte ens ett litet erkännande - förutom Markattans.

Nada.

Ögonbindel på.

Fingrar i öronen.

Vojne vojne.

Tangentborden har fått infarkt.

Fattar ni inte nåt - eller?

Fattar ni inte det viktigaste?

Inte ett ord om den duktiga barnvakten.

Inte ett ord om att pedagogiken äntligen gjort sitt intåg i det Furmanska hemmet.

Inte ett ord om att barnuppfostran nu tagit sitt första järngrepp bland de osnutna furmanungarna i Heda.

Skämmas borde ni.

Ni fattar inget och flummar säkert vidare på självupptagna moln med blommor, kaffekoppar och är väl fullt upptagna med snuskiga tankar.

Förutom Markattan som får ett litet plus i protokollet för sin blygsamma kommentar om den kompetente barnvakten.

2009-04-08 @ 00:53:17
Markattan:

Jag tänkte väl det! Ett plus borde jag ha för min kommentar. Det är pedagogiskt och riktigt tänkt, barnvakten. Min kommentar var också riktigt pedagogisk. Det stora berömmet väntar jag med tills vi sett resultatet av barnvakteriet. Markattan är säker på att fru furman kommer att ge en sanningsenlig bild av hur det hela slutade, och då ska lovar jag att jag ska ge ordentlig feed back.



Markattan

2009-04-08 @ 07:11:25
fru furman:

Haha, barnvakten (som för övrigt aldrig bytt en blöja),undkom även denna kväll, han lät 10-åringen byta blöja och ta på lillebrorsan pyjamasen,vad han gjorde var att läsa "Lilla röda traktorn".... Men det är ju inte fy skam!? Med hjälp av sin fantastiska pedagogik satte han stopp för att bröderna Furman rev sönder ett fotoalbum, och det ska han förstås ha cred för.... men några stordåd som barnvakt vet jag inte om jag kan kalla det....?

2009-04-08 @ 09:55:01
Markattan:

Som sagt, Markattan är övertygad om att fru furman ger en sanningsenlig bild av hur det hela gick. Och när den bilden är granskad så blir det inte så mycket mer sagt från min sida... Så får man tolka det som man behagar.



Markattan

2009-04-08 @ 11:24:47
Gustaf:

Som sagt, ju mer man scrollar, desto...

Och jo, snuskiga tankar finns det allt, men inte kring blommor. Utan bin isåfall.

Lycka till nästa gång med grabbarna, barnvakten. :-)

2009-04-08 @ 12:03:19
Äjj-Käjj:

Vackert, Furman! En dag skall jag ta en bild på min turkplantering här hemma. Hittade inte tillräckligt med krukor så här odlas stockrosor i matlådor av plast. Snart skall jag gräva upp golvet för jag har lite andra frön som behöver sås.

2009-04-08 @ 12:58:17
Gustaf:

Udda, Ä-K. I golvet ska man sätta potatis. Det väl alla att vissa gör.

2009-04-08 @ 13:10:00
fröken Elin:

Jag följer JÄTTEgärna med nästa gång! Vad kul, på landet får alla vara med! Det är som i skolan det! ;-)

2009-04-08 @ 16:02:45

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.