Med slutknorr.
Jag sitter med ett informationspapper i min hand.

Det är skrivet av en person i någon av frikyrkorna som vi samarbetar med. Ren och klar information om nattvandring i byn. Var och hur vi ska träffas, vem som ansvarar för kaffetermosarna och vem som ska ta med sig bullar.

Som slutknorr på pappret: "Vi önskar er all Guds välsignelse och vet, att Jesus har lovat vara med oss var och en, alla dagar". Det är då jag känner att jag inte är frikyrklig, orden liksom sätter sig i halsen som en präktigt stor men väldigt torr bulle. Jag vill inte ha en stor bulle nertryckt i halsen.

Jag gillar Jesus, jättemycket, men........jag håller mig till småkakor.

Kristen-light, som en del frikyrkliga skulle fnyst.


Bilden är hämtad från Ungdom, att leva med Jesus. En extremt frikyrklig hemsida.

Kommentarer

fröken Elin:

Jag gillar också småkakor. Har fått för många torra bullar i min hals. ;-)

2009-08-04 @ 12:12:18
Flygis, the best.:

Bra inspirationskälla. På bullarna till mina barn:

"Mamma har gett upp hela sitt liv för dig"

"Mamma gör inget roligt för sig själv längre, bara för dig"

"Alla mammas puderpengar går till dig"

"På sin fritid städar mamma upp efter dig"

"Mamma tvättar alla dina kläder"

2009-08-04 @ 19:51:50
Gustaf:

Det finns så många kluriga "kyrkligheter". Som vi konstaterat förut: Du har en skön stil. Alldeles lagom njutbart - låt dem fnysa.



Flygis: Du är allt väldigt uppfinningsrik - bra idé. :-D

2009-08-04 @ 20:52:57
Äjj-Käjj:

Oh, my gadd! :-) En SKYLT i bullen!? Jätteroligt ju!

2009-08-05 @ 00:25:25

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.