Facebook-applikationer.
Jag gör inte annat än blockerar inbjudningar till märkliga applikationer på Facebook. "Santas sexy elfs", "Heart-invitations", "Farmville" (hur sjukt är det inte att som vuxen sitta med en påhittad ladugård och samla poäng för att man typ skördat majs?!?), "How well do you know your friends" och allt vad det heter. Jag blir snart tokig på allt skit jag får inbjudningar till.


Låt mig vara - jag är med på Facebook enbart för att kolla in vad alla gör, vem som är sjuk, vem som är på jobbet, vem som är bakis eller vilka som tyckte att Calle skulle ha vunnit Idol.


Särskilt märkligt är det med de som tror att de motarbetar barnporr genom att gå med i gruppen "vi som är emot barnporr" eller "gruppen mot bröstcancer". Vad tror de ska hända när de gått med? I Ödeshög har det varit populärt med "vi som stöder Klas Ingessons kamp mot cancern", mitt tips är att hellre baka en påse bullar och hänga på hans dörr, eller att ringa honom och säga "jag tänker på dej". DET gör mer nytta, jag lovar!

Imorgon ska jag starta en grupp som heter "vi som bott där Vätternrundan går förbi, och som således smugit in i tältet och spottat i blåbärsoppan."  Jag ska inbjuda samtliga vänner till den minst tre gånger om dagen.

Ni ska minsann få känna på att vara inbjudna.


Kommentarer

Gustaf:

Sorry Furman, den gruppen finns redan.

Fröken Elin. ;-)



Nä, håller med.

2009-12-14 @ 23:31:39
Den hemska tvillingen:

Av just dessa skäl håller jag mig borta från facebook. Så utrymmeskrävande i min tid, näää tack.

2009-12-15 @ 06:51:48
magda:

JA! Mina favvoelefanter är tillbaks!



Håller med om det där med bullarna. Det är handling som räknas, ingenting annat.Och inte handling att gå med i en grupp som stödjer. För vem stödjer inte någons kamp mot cancern?? Jag har bojkottat hela skiten. Fejjan får klara sig utan mig.

2009-12-15 @ 15:26:45
Markattan:

Markattan är även hon ansiktslös och tänker förbli efter att ha överfallits av alla dessa fullständigt obegripliga invites. Den enda grupp jag skulle gå med i vore din möjligtvis, om jag nu hade ett ansikte alltså.



Markattan, ibland med babianarsle i fejjan dock

2009-12-15 @ 19:04:40
Kamilla Nyström:

Facebook är kul med tanke på att man kan komma i kontakt med vänner och bekanta som man kanske tappat bort på ett eller annat sätt. Sen håller jag verkligen med dig att dät finns alldeles för mycket trams och skit som man bara blockerar.

Lite konstigt det eftersom det diskuteras att man på vissa arbetsplatser ska har kurser i facebook. Det är till och med många eller rättare sagt alla högre chefer har numera facebook och även företag har sidor och gör reklam. Lite konstigt medium kanske, men man når nog många människor med sina budskap vad det nu än vara månde!

2009-12-15 @ 21:33:58

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.