Vi i 5:an
Filippa har tillsammans med sin klass idag gått vidare till Vi i 5:an-turneringen i radio P4. Det var något jag själv dagdrömde om som barn (fast det var TV-versionen.)

Jag fantiserade om att sitta där i glasburen med två andra smartingar från min klass och JAG skulle svara rätt på allt. Den torra västgötske domaren skulle bli alldeles mållös av min enorma och aldrig sinande kunskap.

Nu blev det inte så, så istället får dottern leva ut mina drömmar. Om några år ska hon resa jorden runt och leva livet, eftersom jag själv valde att föda barn och typ dammsuga.

Japp så får det bli!


Detta tog sin lilla tid att göra, och jag råder ingen att prova. Det är sinnesjukt.

Kommentarer

Åse:

Snackar vi att du suttit och pärlat detta!? Imponerande och.... ja lite sjukt är det nog ;)

2009-12-10 @ 16:49:45
T:

SKÖNT ATT MAN SLIPPER VA ENSAM OM ATT VA SINNESSJUK!!

2009-12-10 @ 16:59:48
Gustaf:

Jag va med i Vi i 5an i Tranås innan radion uppfanns (?), men pga mina urusla klasskompisar och mitt dåliga självförtroende så lyckades vi inte vinna semin (som jag minns). Och inte kom jag jorden runt heller. Men sinnessjuk verkar va lite kul om man slipper pärla - går det bra med att sy lite, eller nåt annat kreativt?

2009-12-11 @ 01:37:08
Pia:

Åh, så snyggt.. Jag har en sådan där låda härhemma, men "någon" har slarvat bort cd-skivan så nu ligger pärlorna bara där.. utan att komma till användning! Vi hann inte ens börja använda en enda pärla! suck

2009-12-12 @ 19:18:17

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.