Nej Ola, inte ikväll.
Nu skulle jag ha suttit på en buss till Malmö. Det är ganska exakt åtta timmar kvar tills jag skulle ha sett Ola Salo på Malmö Operan. Men jag ligger hemma istället och mår illa. Jag har sedan i lördags varit förkyld men det skulle inte få rubba mina planer, det här hade jag sett fram emot! Men när jag känner illamåendet åka upp och ner i halsen....då måste jag kapitulera. Så vi tog beslutet utanför bussen, jag och Bossen, när alla höll på att packa in sina väskor. Jag skulle stanna hemma. Japp. Jag som planerat hela resan sedan i höstas stannar hemma och får se på nån gammal DVD-film (med Colin Firth visserligen). Och må illa. Är det här straffet för att jag skrev att jag skulle idka sex med Ola?!?


Här hängs allt tillbaks in i garderoben igen. Galadräkten som jag skulle bära när jag och Ola....äh! .....Under sminket vilar en vitblek yta av sorg och besvikelse.

Kommentarer

Flygvärdinnan:

Stackars stackars stackars! men, nu till det viktiga; vad har du för smink? Hur kan du va så snygg när du mår illa? Vilket märke? Berätta!!!

2009-02-17 @ 19:40:54
fru furman:

Flygis, du är för rar. Sminket består av solarium och ovanpå det Clinique.Den gulgröna tonen kommer dock av sorg över att missa Ola och misstanken om att jag snart ska spy. Puss på dej!

2009-02-18 @ 09:59:29
marcela:

Kramis till dig din stackare. Hur ska nu Ola klara sig utan dig. Vi lider av samma åkomma som dig här hemma...Bianca och Paulina har börjat, vi får väl se om det blir några fler. Vi hoppas de tillfrisknar snart så vi kan träffa dina gullungar. Krya på dig. kram

2009-02-18 @ 11:01:33
Äjj-Käjjj:

Men OJ, stackars dig!!! Jag instämmer dock med flygvärdinnan, du ser inte fy skam ut!

2009-02-18 @ 17:36:34

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.