Mitt i prick uppnosiga unge!

Filippa har gått på skytte sedan början av december.
Innan hon åkte tidigare i kväll utspelar sig detta:

Jag: -Den dag du skjuter 200 poäng (det högsta) ska du få tusen spänn! 
Hon: -Men Mamma mitt rekord är ju redan 198, menar du verkligen det där?
Jag: -Ääää....nej, 500 spänn menar jag.
Hon: -Jag tänkte väl det.... du är inte så bra på siffror å sånt. 

En timma senare kommer hon hem med 195 poäng.
Hon: -Det börjar närma sig nu, synd att jag sa det där med poängen. Men det blir iallafall 700 kronor.....
Jag (hånande): -HA-HA!!!! 700? Vem är det som är dålig på siffror nu då!!!???!!!
Hon: -Ja, 500 av dej och 200 som pappa lovat, du kan ju räkna ut själv?
Jag: (lång näsa)


Kommentarer

Gustaf:

Hahaha, trots att hon vek ner sig 50% är det ju ändå 250% mer än Mannen - det fanns ju å ta av...

Smart tjej. Och bra på matte, utan jämförelse ;-)

2009-02-23 @ 20:49:03
Äjj-Käjjj:

Vilken unge!! skitimpad

2009-02-23 @ 21:04:21
fru furman:

Å, en massa cred till henne minsann "å så duktig blablabla" ;-)

2009-02-23 @ 21:25:37

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.