Tack doktorn
Efter att ha ätit enorma mängder kinamat kan jag nu ge betyg:
1. 4 friterade bananer Restaurant China i Linköping, alldeles toppen! (Att ägaren gav oss 200 kr rabatt gjorde ju inget)
2. 2 friterade bananer Restaurant Thai nånting i Tranås, helt okej (fast jag hade värsta magkatarr-attacken då -svårt att njuta)
3. 1 friterad banan Restaurant Chinagarden i Vadstena, njäää, servitrisen gav oss fel mat och fast vi sa att det inte gjorde nåt så sprang hon gång på gång och ursäktade sig som en hunsad strykarhund, dessutom hade kocken glömt att lägga i jordnötter i jordnötsåsen (bra för nötallergiker alltså)



Priset jag fick betala var en vidrig magkatarr som inte gav med sig förrän efter 18 timmar, (fruktansvärd smärta) så jag är lite mör. Har varit hos doktorn som verkar vara autistisk på nåt sätt. Han tittar åt ett helt annat håll när man pratar och mest knappar med oerhörd hastighet på tangentbordet. (tänk Ulla-Bella i Solstollarna och ni fattar på en gång) Men han är nog duktig på sjukdomar och sånt, men lite social träning skulle inte skada? Han skrev ut dundermedicin som jag till en början ska äta varje dag i två månader, och funkar det kanske jag får fortsätta med den resten av livet. Eller så kanske jag ska sluta äta kinamat tre dagar på raken? Här har han i allafall tejpat upp några bra tips till sina patienter:



Ganska trista tips, men jag ska göra mitt bästa! (nu ljuger jag)

Kommentarer

Äjj-Käjjj:

Det räcker nog att hålla sig undan kinakrogarna, kanske? Allt annat är ju rent självplågeri...Vad blev det IDAG, då?

2009-02-20 @ 23:03:50
fru furman:

Fast jag får magkatarr annars med... I dag blev det småplock:fetaostfyllda oliver, räkor, rostbiff, salamikorvar, ja lite allt möjligt!

2009-02-20 @ 23:13:45
Äjj-Käjjj:

Åh, gott! Men fick du någon ordentlig kur nu då? I perioder är det illa för mig men just nu verkar jag ha fått någon järnmage.

2009-02-20 @ 23:39:08
fröken Elin:

Den läkaren har jag också varit hos och jag tror på Asberger. Prova att spänna ögonen i honom, det gjorde jag, jätteskoj! Stackars dej som är sjuk och SKIT att du inte fick se Ola. Krya på dej!

2009-02-21 @ 19:37:06
fru furman:

Elin, ja jag tror också på Asberger, med favoritintresse för anatomi och sjukdomar, alltså blev han läkare! Men till hans försvar tycker jag att han var noggrann och allt annat än slarvig med sitt journalskrivande...hehe!

Äjj-Käjjj, ja jag fick Ranitidin 300 mg som jag ska äta varje dag i 2 mån och därefter om det funkar så blir det den medicinen forever.Jag kommer inte att ha någon magsyra alls till slut och all mat jag kan äta är genom sugrör? Spännande... :-)

2009-02-22 @ 16:13:30

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.