Mina möten med Magnus, en memoar.
Magnus den Store har precis dansat klart och min man ber mig torka mig om munnen. Han är så STOOOR, Magnus! Jag tänker på (sorry Elin,den här har jag dragit tidigare i kväll) när vi satt på en restaurang i Visby och han, Magnus, kommer in och frågar om vi sett hans lilla son som försvunnit. "-har ni sett en liten kille, han är så här liten?" Mastodontkillen böjer sig ner och måttar med handen lååångt ner på golvet för att visa oss normalvuxna hur liten hans son är för att vi ska förstå. Neej, vi har inte sett hans son. Nähej, då går den gigantiska Magnus Samuelsson in på restaurangens toalett. Men varför använda handtaget när man ska stänga toadörren? När man kan ta tag i ovansidan på dörren och stänga? Mannen tar tag i dörren ovanifrån! Hela vår pygméfamilj tappar spagethin ur våra öppna munnar.

Nästa gång vi möter Magnus är vi Mc Donald's i Linköping. Agaton den nyfödda ligger i bilbarnstolen på golvet och Magnus tvååring får för sig att tulta fram och känna på vår lilla bebis. Jag låter hans barn få känna på min bebis, för jag vill njuta av min Big Mac och dessutom är den inte lika grov som sin pappa så jag känner mig trygg. Mums mums. Men Magnus går ner på knä för att vakta mitt lilla barn från sin egen avkomma. När han sitter på huk är han betydligt högre än jag, sittandes. Det är stort. Det också.



Han är så rar lille Magnus.

Kommentarer

fröken Elin:

Nu har jag kollat klart på Mamma Mia, den var sååå bra. Hälsa Filippa och tacka för lånet. Jag skickar den med Matilda när skolan har börjat igen. Angående Magnus, jag var tvungen att kolla hemma hur hög en dörr är, det är ju skithögt!!! Den mannen är STOR!! Kram!!

2009-02-14 @ 23:37:14
marcela:

Vi och barnen berättar också glatt för alla vi känner om våra möten med den store mannen på Goland och mcdonalds. Han måste ha vår matkultur eftersom han dyker där vi äter....men han tränar nog lite mer.

2009-02-18 @ 11:07:51

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.