Dagen reflektion.
Jag hittade en gammal barndomsvän, Erik, på Facebook i dag. Han var den lilla rödhåriga pojken med utstående öron och små pigga blå ögon och jag såg ungefär likadan ut. Vi såg ut som syskonen Morot ungefär. Jag har inte tänkt på honom på många många år, han flyttade därifrån innan vi ens börjat skolan. Erik lärde mig bland annat att uttala ordet MERCEDES. Jag trodde det hette METTSCHEDEESCH. Vi brukade spela tennis med hans racketar, han var Björn Borg och jag John Morot (där kom det igen, vilken slump!) eftersom vi inte visste hur man sa McEnroe. Hans mamma tyckte om att prata i telefon och körde en gul Karmann Ghia och hans pappa hade diabetes.
Tänk vad man lagrar fakta i skallen som man inte behöver, istället för att typ komma ihåg var man gjorde av nyckeln till medicinskåpet. Det var dagens reflektion det, varsågoda.


Den var ju cool, Eriks mammas bil!

Kommentarer

Gustaf:

Jo, att komma ihåg allt det där med Mercedes, tennis å allt är ju typiskt "knasiga barndomsminnen", men VW K Ghia - där blev det lite varning... ;-)

Men som du säger, cool bil. I härlig färg, ingen sån där ljus gulgrön variant utan snyggt djupgul. Ungefär som Audi TT finns/fanns i en asläcker blodröd nyans.

2009-01-28 @ 16:07:12
Äjj-Käjjj:

K Ghia! Jag har för mig att mammas kompis hade en sådan. Jag har hört namnet 1000 gånger men inte förräns nu vet jag hur den ser ut. Det är utbildande att läsa här hos Furman!

2009-01-28 @ 18:27:53
fru furman:

Ja men du förstår vad du får veta här på min lilla blogg!

2009-01-28 @ 19:06:48

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.