"Inte bröd ramla min huve"
Jag fick en brödrost av den snälla Styvmamman och han som går på soppdiet i går. Den gamla har varit paj i flera månader och det har liksom glömts bort (= jag har inte velat köpa en eftersom jag tycker det finns nyttigare bröd.)
Det är som när en stam urinvånare från regnskogen ser en TV för första gången. Barnen går runt den, Agaton är först lite rädd, för han tror att brödet ska "ramla på min huve" och Sixten är så laddad för han ska få trycka på knappen först. Filippa är den enda som förhåller sig lite sval till det hela, eftersom jag antagligen smittat henne med halsfluss.


De äter som aldrig förr. Aldrig mer rostlös.

Kommentarer

Bessan:

Även ett riktigt mörkt fullkornsbröd, du vet sån där kompakt limpa som man skär i tunna skivor, blir riktigt riktigt gott när man rostar det, speciellt om det finns en massa solrosfrön och pumpakärnor och sånt i det. Ett tips bara, så kan du njuta av din brödrost OCH äta nyttigt bröd! =)

2009-01-20 @ 10:18:07
fru furman:

Bessan: Mmmmm, jag har förstått det nu, jag hade liksom stirrat mig blind på vanlig franska som innehåller typ mjölgegga.Nu ska här rostas värsta fibergrejerna!

2009-01-20 @ 10:22:53

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.