Partytrick (för psykiskt instabila?)
Det här är helt Billy-Idol-crazy, men jag måste bara komma med ett partytrick! Detta vänder sig dock bara till de som är så unga att de minns Fragglarna. Minns ni när de kallade på stormöte eller "fraggelråd" i Fraggelgrottan?
Kommer ni i håg ljudet när de blåser i sammankallningsluren? (Särskilt i avsnittet där Moki ska få alla att sluta äta Dosernas byggnader.)
1. Ta en aluminiumburk och drick nästan ur hela innehållet (gärna starköl)
2. Bröla i burkens öppning:  "ööu-ööu-ööu"

Det låter precis likadant!!! Jag fick liksom en flashback!

.

Kommentarer

Bessan:

Attans, jag minns inte det där ljudet från Fragglarna. Men jag blev rätt så sugen på att dricka ur en burk öl och testa, kanske får jag en flashback just då och minns alltihop...

2009-01-15 @ 19:51:10
Gustaf:

Haha, Billy-Idol-crazy it is!

Men jag undrar HUR du ens kom på idén att låta?? Instabil? Lille-torsdag-hem-party? :-D

Dags å prova.

2009-01-15 @ 20:04:56
Äjj-Käjj:

Ok, jag har testat nu men jag kan inte minnas det där ljudet. Kan det vara för att jag dricker Fanta och inte öl?

2009-01-15 @ 21:48:44
Flygvärdinnan:

Hur kom du på att du skulle prova?

2009-01-15 @ 22:26:18
fru furman:

Flygvärdinnan:Antingen är jag störd på nåt sätt eller så var jag bara uttråkad just då, jag vet inte riktigt.

Äjj-Käjj:Byt genast Fanta mot öl och det kommer att funka.Ett långt bröl i burken:u-öööö, u-ööö...

2009-01-15 @ 23:09:22
Kusin Sussi:

Dansa och häng me´!



Sprak och fest och färg (klapp, klapp)

I vårt Flaggelberg!!



Jag tycker du förtjänar ALLT på listan bara för att du även önskade dig dammsugaren. DET är vuxenpoäng det!

2009-01-16 @ 12:55:49
fru furman:

Jag förtydligar Kusin Sussi:

Dansa och häng med, sjung med oss låt munnen le, sprak och fest och färg (klapp klapp) i vårt fraggelberg.

2009-01-16 @ 13:03:19

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.