Preventiv metod

Filippa: -Vad är det i öl?
Jag: -Det är kiss.
Filippa: -Vaa?
Jag: -Det är kiss. Du ser ju på burken att det är två bockar?
Filippa: -Ja?
Jag: -De har en behållare där de samlar i hop kisset från bockarna i ladugården (det är bockar som är  framavlade just för kissproduktion) och så blir det öl av det.
Filippa: -Ne-he-ej? Du ljuger bara?!
Jag: -Ne-he-ej. Det är sant!
Filippa: -A, men eller hur.



Ja, ja, jag försökte i allafall. Vad gör man inte för att hon ska hålla sig i från öl och sånt?


Kommentarer

Gustaf:

Hmmm, ja jo det var ju ett försök iaf. Fast, jag tror du underskattar henne, kanske skulle funka med Sigge?



Jag kan inte låta bli å fundera på vad du hade diktat ihop kring denna etikett...



http://tinyurl.com/ful-olet

2009-01-11 @ 18:21:24
fru furman:

Du att det var inte såå långt i från att hon hade gått på det!Det där ryska ölet skulle jag aldrig dricka, Rasputinkiss, uääääää!!!

2009-01-11 @ 18:24:40
Gustaf:

Haha, nä, du kan nog vara rätt övertygande kanske. Men samtidigt borde hon va rätt van...



Jo, jag valde etiketten med omsorg, ryskt såklart, för å "elda upp dig" lite ;-)

2009-01-11 @ 18:26:51
Äjj-Käjj:

Häll getkiss i en burk och låt henne smaka. Det lär ju hålla henne borta. Och sen slutar hon nog också tvivla på sanningshalten hos sin mor.



Fast alkoholhalten i ölen är lite brutal, du...

2009-01-11 @ 18:28:30
fru furman:

"Dä ä yrssla en vill åt" som vi säger här på Östgötaslätten!

2009-01-11 @ 18:31:38
Äjj-Käjj:

Så säger min mamma också jämt! Bohuschlänning som ho e.

2009-01-11 @ 21:37:45

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.