Hur det går med: "Operation Bordet".
Jag sitter på en pall i köket och härifrån har jag fri sikt till matrummet och vårt bord. Bordet som jag älskade så, som jag näst intill åtrådde, jag vill minnas att jag hånglade med det när det var inköpt, ja, om det inte t o m var så att jag gnuggade mig mot det? Jag behandlade det ena stunden som han (bordet) var min heta älskare och nästa som mitt nyfödda barn. Jag vaktade noga mot fläckar av alla slag och den gång jag sprayade Ajax på det utan att torka torrt och gick i väg till Öppet Hus på babysång skall jag sent glömma. Det hade blivit en stor suddig yta med samma form som ön Madagaskar (enligt djurvännen Katti.) Idag bryr jag mig föga, "jaha, en fläck, vad trist"  tänker jag nonchalant.
Det måste ju vara för att jag vill ha bordet i församlingshemmet. Det runda, lite sträva, levande bordet i sin sextiotalshärliga bruna kulör. Det ropar där bortifrån. Bara 2 minuters promenad och jag är hos det. Bara två minuter bort....Jag skulle kunna ta bilen och stuva in det i bakluckan! Sno det! It's mine, my precious!!!!! Nej såklart inte...jag är ju anställd av kyrkan. Det går inte! Jag skulle kunna arrangera ett inbrott där, och sno bordet, så märker de inget för att alla nothäften som tillhör tantkören ligger utspridda i oordning! Nej.....det går ju inte...och nu läser ni det här och skvallrar förstås till polisen när de ska ha fast bordstjuven......
Och det här med Mannen....jag tänkte i fredags att om jag visar inlägget i bloggen om hur gärna jag vill byta bord så kommer han att förstå.....och känna hur han saknar det när han fick se bilden då barnen sitter kring det och mumsar på sin goda julmat....när han tänker tillbaka på hur fint det passade in här med sin alldeles runda form. Han bara grymtade och undrade vad vi skulle göra av det vita vi har nu. - Ska det här svindyra bordet bli trädgårdsmöbel nu då?! fnös han.
Jag vet inte hur jag ska gå vidare med det här, men från min pall här i köket har jag nu fattat ett beslut. Och det är att jag inte tänker ge upp.

Kommentarer

Äjj-Käjjj:

Vad det är JOBBIGT! Så nära men ändå så långt borta... Suck! Jag har också ett bord jag behöver. Och det KAN jag ju köpa men det är dyyyyrt, så jag trånar och letar liknande på loppisar.

2009-01-28 @ 21:20:06
fru furman:

....fast jakten på loppisar är iof helt underbar...En del går i gång på att jaga karlar, men jag får pirr av loppis hehe!

2009-01-28 @ 21:46:57
Tina Hindrikes:

Linda, Linda....fota, lägg ut på Blocket, ring Märta, gör en deal och sen är det klart! Jag hjälper dig att bära =)

2009-01-28 @ 23:01:23
Anonym:

Jag behöver ett snyggt bord.

2009-01-29 @ 00:12:58
kicki:

Jag önskar dig lycka till.

2009-01-29 @ 10:31:32
Supermom:

Jag lovar att inte skvallra, åk dit med bilen du ;) Ett fint bord är väl en rättighet lol

Skön blogg du har!

2009-01-29 @ 14:40:55
marcela:

Hämta bordet nu...du får väl fråga dina kolleger lite snällt. Säg till Attila att ni kan ställa ner det andra i er enorma källare så länge och bara ta en provmånad med det underbara runda bordet. Han kanske är fast sen. Kram

2009-01-29 @ 21:44:36

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.