DET var tider det.....
Va håller ni på med!?! I dag har det varit 25 personer här och endast 6 st har skrivit i kommentarsfältet här nedan! SKÄRPNING!!!!!!! Jag är besviken asså. Kom igen nu, jag är nyfiken!!!!!!!!!


Nu har jag i snart en vecka gått runt i gråa uttöjda mysbrallor, en svart tröja med zinksalva och olika maträtter på, ett par bebisbajsfärgade raggsockor från en norsk tant, och en frisyr som påminner om den som han i filmen Mask hade. Han hade ett gigantiskt jättelångt ansikte och rött hår. Mamman spelades av Cher som hängde i hop med en motorcykelkille. Vänta... jag ska rota i Googles lilla bildarkiv..........


Så där: Där har ni min frisyr. (Tack syrianfrisören, tack så mycket)

Mmm, i alla fall, så där har jag sett ut i många dagar. Vem bryr sig liksom? Barnen älskar mig hur som helst, och mannen.... ja, han är kanske van? Fast så tänkte jag att en liten dusch inte skulle skada för det äktenskapliga livet, så jag duschade OCH tvättade håret. OCH mascarade ögonfransarna lite. Bytte tröja. (Mysbrallorna är så sköna, och jeans passar inte in när man är hemma pga. sjukdom, så de fick hänga med en dag till.) Han märkte inte ens skillnaden!
Och jag tänker tillbaks på förr, när man var riktigt nykär, då man såg på klockan att "oj, han kommer hem från jobbet snart!" Så sprang man till spegeln och fixade till sig: Foundation, rouge, ögonskugga..... hela kittet (fast ändå naturellt mejkad, man ville ju inte se ut som Sza Sza Gabor) När han kom innanför dörren: -"Ååå hej älskling, är du reeedan hemma"?!? Som om man var förvånad.....
Det är lite annat i dag: -"Hej, märker du att jag faktiskt duschat... det blir torsk till middag."

Kommentarer

Äjj-Käjjj:

TORSK!? NI köper väl inte TORSK!?

2009-01-22 @ 21:08:23
bonusmormor:

Vänta bara några år till, när födelsedagen är "inget att fira"...

2009-01-22 @ 22:29:25
Äjj-Käjjj:

Furman - OM den dagen ( alltså bonusmormorns påpekande ) skulle inträffa så hör av dig till mig. Jag skall tala om vad man kräver i kompensation för ett sådant idiotiskt förslag från karln. Rena guldgruvan!



Och vad det gäller torsken så inser jag ju att jag inte direkt kommenterade just det viktigaste i inlägget...men man FÅR ju inte äta torsk...

2009-01-22 @ 22:54:27
Gustaf:

Att man inte ser för "rolig" ut när man är sjuk, det är ju rätt vanligt, och troligen inget att oroa sig för... även om det såklart inte roligt! Men, huvudsaken är ju att man känner sig "go" när man är frisk. Krya på dig!

2009-01-22 @ 23:14:59
fru furman:

Mannen skulle aldrig säga att "det inte är något att fira" om det beror på att han inte törs annat vet jag inte....

Äjj-Käjj: Va faan....kom igen....jag har ju köpt värsta dyra kravmärkta torsken som är fiskad nån annanstans än där den inte får fiskas!

2009-01-23 @ 08:03:44
Åsa:

HHHHHHeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjj!!!!



Skrattar (mycket) och lider (lite) med dig.



2009-01-23 @ 09:05:34
Mia:

Du är en av dom som hjälper till att förgylla tillvaron...

2009-01-23 @ 11:51:27
kicki:

Jag tyckte den där frisyren var snygg, och trendig dessutom!



http://www.alltombrollop.com/skoenhet/frisyr/haartrender-2009-(1).aspx?media=9691&tab=1&filter=&opened=



;-)

2009-01-23 @ 14:14:07
marcela:

Krya på dig, och förresten så tror jag att våra fantastiska män mest är intresserade av att de nedre regionerna är duschade det andra är inte så viktigt.

2009-01-23 @ 14:35:01
fru furman:

Marcela, haha!!! ja, jag tror också att de mest är intresserade av de nedre regionerna!Det är såna de är: chips, smågodis cola och mus. Hahaha!!

2009-01-23 @ 15:07:14
Brax:

Jag säger bara en sak....

- Du är för j..la rolig!



2009-01-23 @ 20:58:05

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.