Hej, datorn funkar!!!
Sitter äntligen vid en fungerande dator i svärföräldrarnas hus. Det har blivit Gröna Lund, Mariefred och syrian-sightseeing i Södertälje. Träffat goda vänner och bara haft det skönt.

Vädret har varit bra och imorgon far vi hem igen. Svärmors VHS-samling som vi hittade var däremot inte lika bra, eller vad sägs om "Kungen 50 år, inspelad från TV1", "Maharadjans dotter" (ungersk dubbning), "Prins Bertil död -kortege genom Stockholm, även bilder från inuti slottet" eller "Ceausescus avrättning"?

Nåja, vi fick låna lite av goda vännerna och så hyrde vi en toppensuverän film: In Bruges. Se den!!!!!


Kommentarer

Äjj-Käjj:

Åh, så skönt att ha dig tillbaks! ( Inte för att webmastern inte gjorde ett bra jobb under tiden. För det gjorde han, anlitar nog själv honom vid senare tillfälle )

2009-07-23 @ 22:24:51
fröken Elin:

Jag skulle vilja se "Ceausescus avrättning", minns den från min barndom. Hur stort var det om man var ungrare? Jag minns att min fröken i skolan berättade att hans fru hade äkta guld på klackarna på skorna och att de hade guldkranar. Samtidigt som folk svalt. Senare har jag mer förstått innebörden i förtrycket... Hur ofta kollar svärmor på dessa rullar? Själv har jag Hv:s guldmatch från 1995 inspelad. Det är grymt stort.

2009-07-23 @ 23:31:02
fröken Elin:

VÄLKOMMEN tillbaka förresten!!!!!

2009-07-23 @ 23:31:35
Markattan:

Markattan instämmer, välkommen tillbaka, det har varit fasligt tomt utan dig.



Markattan

2009-07-24 @ 10:05:24
Gustaf:

Japp, ska bli skönt med lite ordning på "torpet" och frigjorda textstycken igen.

Antar många goa vänner fått sina sem.dagar fylld av familjen Furman - allt annat än tomt ;-)



PS. Sommaren e INTE slut än - för nu ska JAG ha semester!

2009-07-24 @ 10:29:15
Anonym:

Vi har bara hört gott om denna fantastiska film..."honom ska vi ha".

2009-08-02 @ 22:52:42

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.