12 år.
Jag har de senaste dagarna legat på luftmadrass i Svennebanan-poolen och trotsat alla envisa moln. - Till tonerna av något som Mannen förde med sig in i boet, en samling på 20 CD's med 80-tals musik. , för 12 år sedan,  tyckte jag det var den sunkigaste samling man kunde äga, men idag gläds jag verkligen åt den. Man kan liksom inte få nog av Toto, Alphaville eller Europe!

På tal om 12 år, så är det precis så många år sedan just idag, som vi satt i en risig mörkblå Audi 80 på parkeringen i Skärholmens centrum och förlovade oss. Vi hade känt varandra i 26 dagar och flyttat ihop efter en vecka. Jag var ett 42 kilos impulsivt nervknippe med anorexi och en hel ryggsäck av trassel, ångest och självdestruktivitet, och han: Mammas lilla pojke som glatt doppade Mariekex i O'boy i det trygga köket på Dalvägen.

Det kunde gått åt helvete, men det gjorde det inte. Fortfarande är känslan lika stark som den var då, när vi fnissiga av stundens allvar bytte ringar med varandra.

Detta firas idag med pompa och ståt på Solliden.





Nej, det gör det förstås inte, men med barnvakt och restaurangbesök.

Kommentarer

Anonym:

Fel klassifiering.

Står "barnvakt" - skall stå "världens bästa barnvakt".

Lycka till med dagen!

2009-07-16 @ 11:39:54
Äjj-Käjj:

Grattis i massor!

2009-07-16 @ 12:16:17
fru furman:

Haha, ja Lasse, vad dum jag är, klart det ska stå VÄRLDENS BÄSTA BARNVAKT......vet inte vad jag tänkte....

2009-07-16 @ 15:47:10
Marie:

GRATTIS och du, var rädd både om mannen och om de där två cd-skivorna, de är guld värda båda två!

Hoppas ni får en riktigt mysig, härlig, romantisk kväll tillsammans.

2009-07-16 @ 17:32:27
Markattan:

Markattan säger grattis till såväl firandets anledning samt till att ha hittat världens bästa barnvakt. Jag har sagt det förut, du är allt en lyckans ost.



Markattan

2009-07-16 @ 19:27:18
Gustaf:

Sällar mig till hyllningskören å hojtar GRATTIS jag med! :-)

Kärleksfull beskrivning hoppas jag följs av en mysig och smaklig kväll!

Den där barnvakten tror jag bestämt får öppna firma - jag är gärna kund! Vem vill inte ha VÄRLDENS BÄSTA BARNVAKT...?

2009-07-16 @ 22:28:56
Lisa:

Har inte läst på ett tag (semester från datorn) men blev gripen av er romantiska förlovning, därav den sena kommentaren. Härligt!

2009-07-31 @ 14:42:03

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.