Lattjolajbans i Vadstena!
Igår åkte vi på en liten loppisturné. Hittade inget särskilt men det var mysigt att bara strosa runt och titta. Vår köpstarka Sixten hittade förstås något på alla ställen, men vi fick sätta stopp efter några gamla nummer av Nostalgia, (tidning med gamla fordon) och en leksakslastbil från 80-talet. Vi stannade i Vadstena och ungarna fick glass och leka i lekparken. Där finns en pottliknande snurra som man kan sitta i och sedan snurrar man runt tills man inte kan gå rakt. (Ja barnen måste också få sitt lilla roliga så här i midsommartid tänkte vi.) Mannen stod och snurrade Sixten och Matilda tills de skrek av skratt.

Sedan hem. Nästan hemma ser vi en regnbåge och vi kryper fram, stannar, kryper fram, stannar, för att Agaton ska lyckas se den. Det gör han aldrig och när vi ger upp tittar Sixten på mig och ska säga något..... Men istället tokspyr han. Över Matilda. Jag gapar åt honom att spy i sin påse som han fått på ett av loppisarna. Han skakar på huvet och lägger en kaskad till - återigen över Matilda och ja, resten av baksätet. Hon håller för sin mun för att inte också spy. Hennes ögon är uppspärrade av skräck och äckel. Jag fortsätter att gorma: "Spy i påsen då unge!!!!" Men Sixten vägrar. Ytterligare en jätteomgång kommer och Agaton gråter för att jag skriker "påse" och "kör då" med upprörd stämma. Stanken är olidlig. The car from hell parkerar med en tvärnit på uppfarten.

I duschen en stund senare säger Sixten att han är ledsen men han ville absolut inte spy på sin leksakslastbil. Jag försöker förklara att det är lättare att tvätta av den än hela inredningen på en Land Rover. Det skulle han tänka på till nästa gång, sa han.

Kommentarer

Flygvärdinnan:

Fy fan! Jag är glad att jag inte är Matilda.

2009-06-22 @ 12:01:02
Markattan:

Urk, nästan det värsta man kan tänka sig. Stackars Matilda, stackars Sixten och stackars den som måste städa bilen



Markattan

2009-06-22 @ 12:24:37
Gustaf:

Uäk!!! Som tur är går det ju rätt fort över, när det inte är "sjukdom".

Funderar på om några föräldrar lärt sig ngt till nästa gång? ;-)

2009-06-22 @ 12:28:38
fröken Elin:

I början av inlägget tänkte jag att "jag måste tala om för Linda att jag vill följa med på loppisturné nästa gång!". Men efter att jag läst klart så tror jag att jag avstår, det låter farligt. Man skulle kunna göra en film om er. "Vi hade i alla fall tur med....?" Ja, vad hade ni tur med?

2009-06-22 @ 13:16:51
Tigerlilja:

Är det därför det alltid är så rörigt på morgnarna i V-a? Folk har åkt den där mackapären tills dom bara tappar pizzakartongerna? Jag beundrar renhållarna tidigt uppe där.

2009-06-22 @ 19:43:55
Äjj-Käjj:

Vad bra att han inte spyr hejvilt nästa gång. Det är ju en liten ljusglimt i mörkret :-)

2009-06-22 @ 21:15:02

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.