Gustav Vasa
Jag går in på Macken för att betala min tankning.

Det finns stunder då man tycker att det är pest med små samhällen för alla känner alla och rykten sprids med löpelds fart osv. Men det är ganska charmigt när man står och ska komma ihåg sin bensinkortskod vid kassan, och biträdet finurligt ler och säger "Gustav Vasa".

Japp, ja... det var ju så koden var!!

Jag tänker att det är ett årtal då Gustav Vasa levde (fast det gjorde han inte för då var han död, men det är i allafall samma århundrade). I en storstad hade det inte stått ett biträde som känner igen just mig och min fenomenala lösning för att komma ihåg min kod, det är jag säker på!

Leve Landsbygden, hurra hurra hurra!


Tänk er Carl den 16:e Gustaf i vita kalasbyxor, yeahhh!

Kommentarer

Markattan:

Jamen vad piffigt, vita kalasbyxor. Jättesnyggt. Markattan ser fram emot när det modet dyker upp igen. Verkligen alltså, om det är män som förväntas bära dessa plagg.

Fiffigt att koppla kod till inlärda årtal, det kan aldrig slå fel.



Markattan

2009-05-12 @ 14:44:17
Olivia:

Haha, var tvungen att kolla in nu när jag vet vart jag ska söka, det var ju en riktigt kul blogg!

2009-05-13 @ 17:26:25

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.