Nej men jag har inte mens jag inte!
Kommer ni ihåg när man var fjorton och skulle köpa mensskydd första gången?

Man trodde att alla i hela affären skulle stanna upp och gapskratta, att kassabiträdet skulle greppa mikrofonen och ropa ut till alla kunder: -Lystring, lystring alla!!! Här vid kassa 2 står en tjej som ska köpa Libresse, jag tror minsann hon har meeeeens, jag upprepar. vid kassa 2...!!!

Man tog i sin nervositet ett paket Stimorol för att liksom dölja Libresseköpet, men bindpaketet var så oändligt mycket större än Stimorolen, det kändes bara som att alla skulle tänka just att jag försökt dölja mensskyddsköpet. Eller att jag skulle tugga tuggummi medan blodet rinner. Piiiinsamt asså!! Ett moment22 uppstod...

Sedan blev man ju äldre och förstod att inte hela världen kretsar kring en själv, att ingen skulle bry sig, och att de flesta kvinnor i könsmogen ålder dessutom  blöder en gång i månaden. Till och med eskimåbrudar.

Men ibland uppstår den där känslan iallafall. Som när man står vid kassan och enbart har blåbärssoppa och tamponger på bandet.

Eller som idag, enbart tamponger och en rotborste. Jag tog en Redbull också, utifall att kassörskan skulle ropa i högtalaren...



Kommentarer

fröken Elin:

Varför vill inte män ställa upp på att köpa bindor? (Inte utan gnäll) Det är väl ingen som tror att de har mens? Och ännu knasigare är att jag tycker att det är mer pinsamt att köpa mensskydd av en manlig expedit... (:-O

2009-05-25 @ 21:34:28
fru furman:

Det där går nog över när Bonden närmar sig 30 ska du se! ;-)

2009-05-25 @ 23:23:23
Äjj-Käjj:

Hahaha, bra cover där med Redbullen, det tog nog bort fokus från bindorna.

Jag dog av skam efter varje unge när man var tvungen att köpa hem de där JÄTTEbindorna.

Min man köper glatt mensskydd, han diskuterar gärna med personalen om vilka märken som är bäst och så... Men det klart, han är ju rätt gammal..

2009-05-26 @ 06:17:35
fröken Elin:

Så det kommer med åldern, vad bra, då ska jag bara vänta till Bonden blir vuxen. Men idag ska han handla och jag behöver faktiskt, just precis, mensskydd. Om han drar på sig en stor mössa på huvudet kanske ingen känner igen honom. Eller en kostym, det skulle också funka som "undercover"dress... ;-)

2009-05-26 @ 19:26:44

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.