Slitet och trött inlägg.
Jag har varit på övernattning med mina juniorgrupper och är helt slut i både skalle och kropp.

Jag har inget mer att säga än att jag är trött, urmjölkad, urvriden, sliten...och det ligger inte i min natur att gnälla och solka ner min tjusiga elefantiga blogg med tråk.

Så jag tipsar istället om en fantastiskt rolig sida på nätet som heter flygfotohistoria.se. Där kan man leta efter sitt hus eller mormors gamla lantställe där man lekt som barn. Alla bilder är tagna av en gubbe som flög omkring över hela Sverige mellan 1950-57.


Så här såg mitt hus ut då. Fast nu har vi sågat ner allt i dess närhet som inte ger frukt, och någon jordkällare har vi aldrig sett till på baksidan. Tur är väl det, för jag tänker på instängda svältande barn när jag ser en.

Kommentarer

fröken Elin:

Kul sida! Jag hittade mitt hus, också med massor av träd runt (dock sådana som ger frukt, men vi har sparat 10, det tycker jag räcker) Sov hemma nu Linda!!!

2009-05-23 @ 00:15:19
Gustaf:

Granarna, vad små de var :-D

Cool sajt, vilket intresse han måtte haft!

2009-05-23 @ 00:22:58

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.