Det är bara naturligt! (in my ass)
Måndag kväll, Matilda duschar och jag tvättar hennes hår.

M :-Mamma...har du hört talas om att killar kan få snoppen hård?
Jag (fan vart fick hon reda på det där): -Ja?....
M: -Hihi, tur man är tjej, det måste ju va jättepinigt om den bara "fjong"! (Hon gestikulerar fram en snopp som står rätt ut.)
Jag: -Jo...men det är ju tur att den kan bli så där....
M: -Vadå tur, det är ju synd om killarna!
Jag: -Ja, fast alltså... annars kunde man ju inte göra barn om den inte blev så.
M: -Nähä?
Jag: -Ja alltså, det är som en trädgårdslang, om den fylls med vatten blir den ju hård och annars kan man ju inte få in den i boden igen. (Jag fattar verkligen inte själv vad jag menar,  jag är på ganska djupt vatten känns det som.)
M: -?
Jag: -Så, då var vi klara, nu torkar du dej med handduken. Vad har du gjort idag? Har du haft kul i skolan? Tar du med dej jultidningarna till Mia på fritids? Vill du ha en kvällsmacka? Är jeansen rena till imorgon? Ska jag lägga en frukt i väskan redan nu?


Kommentarer

Ting:

Hahaha!

Du är så sjukt rolig!

2009-10-21 @ 05:44:34
Flygis:

Ha!! Då har ni kommit ett steg längre än oss. Vår unge har inte den blekaste aning om att pillen måste vara hård.

2009-10-21 @ 05:46:51
Åse:

Åhh... underbar konversation.... hahahah vattenslang.. hrm...

2009-10-21 @ 08:34:28
Sus:

Hahaha! Vaddå boden?

Hon kommer inte att ge sig med det där svaret ju =0)

2009-10-21 @ 08:36:01
Magda:

Skrattar gott! Det där med blommor och bin snacket med de egna avkommorna är svåra saker, hur frispråkig man än anser sig vara annars!

2009-10-21 @ 13:06:38
fröken Elin:

Hahahaha! Nu vet jag precis vem jag ska ge frågan nästa gång vi talar om hur ett barn blir till i skolan! (Barnet ska inte bli till i skolan, vi ska bara prata om hur det går till. Eller, det har vi ju gjort, så jag tror det räcker. För jag vill inte reda ut det där med vattenslangen och boden).

2009-10-21 @ 17:15:16
Markattan:

Haha, var tusan fick du vattenslangen och boden ifrån?



Markatteungen var väl fyra fem år när hans moster skulle ha tvillingar, han undrade hur det blev tvillingar... Jag satte igång med snacket om mamma och pappa som tycker om varandra och sååå. Då sa den lille gossen, jaja så kommer sperman, men vad händer sen.



Hmmm, jag fick en del att fundera över där, kan man lugnt säga. Det visade sig dock att förskolefröknarna, som alla var på tjocken, hade satt sig ner och berättat om hur barn blir till. Dock missade de det där med tvillingar.



Markattan, smått chockad då

2009-10-21 @ 18:51:19
amandüs:

Jag ville inte skita i att kommentera. Då skulle jag få skuldkänslor nästan :) Så, min kommentar blir: "Haha"

2009-10-21 @ 19:12:46
gladmymlan:

hoho gud så underbara torftliga försök till att avleda uppmärksamheten från samtalet om snoppar till nåt mer oskyldigt:-)))))

jag är sån med tyvärr...men det är skoj att läsa om andra fniss fniss

2009-10-21 @ 19:44:26
Tigerlilja:

Jättebra! Vilken nytta hon kommer att ha av det i framtiden...

2009-10-21 @ 21:41:58
Kusin Sussi:

Haha!! Jag har kommit på att ju tidigare man berättar för barnen desto mindre konstigt blir det. Till följd då att Emma, när hon var 4, rättade fröken på dagis som sa att bebisar kommer från mammas mage med att säga: NÄÄÄ! Man kommer från pappas pung!

Japp!!

(och sorry, jag såg häromdan att mitt mail ang kallingarna inte kom iväg :-S Skickade det för jättelänge sen ju.. Den enda bilden vi hittade gick liksom inte att få tillräcklig skärpa på. Tyvärr)

2009-10-24 @ 11:20:18

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.