Jag ska ringa Aschberg.
Varje gång jag ser Grannfejden förundras jag hur störda en del kan vara.

Tanken att jag skulle anmäla oss och den alldeles underbara fiskargrannen till programmet är så rolig.

Aschberg skulle komma med kamrorna och fråga: -"Vad är det som är problemet här då, vad är det som gör att ni inte kommer överens"? Och jag svarar -"Men du har ju läst mitt brev, han är ju så jäkla snål. Nu har han inte gett mig en hink kräftor på en månad" Aschberg skakar på huvet
-"Tycker du att det är en självklarhet att han ska ge dej en hink varje vecka eller vad?" -"Minst", svarar jag surt.

Sedan skulle de gå över till fiskarn. Ljudkillen snubblar över några burar. Grannen skulle stå med sina nät och fisklådor bakom huset. Alldeles ovetande om hur arg och upprörd jag är. Han liksom tror att vi är goda grannar. Fan vad förvånad han skulle bli.

Den här tanken fnissar jag åt varje gång programmet börjar.

Kommentarer

Gustaf:

Hahaha, undrar vem det är som e störd ;-) knäppis

2009-10-19 @ 23:04:43
Äjj-Käjj:

Du skrev någon rad om det för ett tag sedan och sedan dess har jag fnissat hysteriskt varje måndag för jag tänker mig hur och för vad jag skulle kunna anmäla varje granne. Vansinnigt kul! Föruom den ena som fanimej kunnat platsa där. Fast det tröttsamma är att hon vet inte att vi är i fejd. Hon är för dum!

2009-10-19 @ 23:08:42
gladmymlan:

moahaha vad bra. anmäla grannar bara på kul. jag skulle kunna anmäla min storebror och gnälla om för mkt grillrök från hans plats och jobbiga undar som skriker o gapar (mina barns kusiner haha) vilket herrejössses liv. ska jag nog baske mej göra

2009-10-20 @ 07:11:47
Åse:

Du är ju helt underbar... hihihihiih

2009-10-20 @ 07:27:28
Tigerlilja:

Och vad tror du grannen tänker?? Jag menar när han börjar titta.

2009-10-20 @ 16:53:31
Ståhlpöjken:

Vänta bara till augusti! Då kommer ni få kräftor så det rinner ur öronen på dig :D

2010-06-17 @ 23:37:59

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.