När jag blir stor...
När jag var barn visste jag precis vad jag ville bli.

Tv-hallåa, journalist (bara för att Andreas i klassen ville det, själv visste jag inte vad det var, men det lät snyggt) eller jobba i kiosk.

Fortfarande tycker jag att Tv-hallåa verkar vara det absoluta toppjobbet, stå i ett bås och berätta vad som kommer på Tv. När man gjort det kan man säkert lägga sig och läsa en bok tills programmet är slut. Eller när Bolibompa ska börja: "-NUU alla barn, nu är det dags för...ja... BOLIBOMPA såklart!, idag ska vi se vad Johan och Pipen hittar på"! Man får liksom teasa lite, få programmet att verka spännande. Skitlätt, det skulle jag klara asbra.
Men så måste man ju bo i Stockholm förstås så det är nära till Tv-huset och där skiter det sig. Dessutom ska man väl vara 20 år och ha plutmun, vilket jag inte har. Vad jag däremot har är kalkonhaka, sån där som Hitchcock hade. Det gillas inte.
Förr fick Henrik S Järrel med sin flint och snipmun visa sig i rutan, men den tiden är förbi.


Men så igår, innan jag somnade, kom jag iallafall på vad skulle vilja bli när jag blir stor!
Jag vill jobba på gatukontoret och bestämma vad alla gator ska heta!

Är inte det ett skitkul jobb!?!


Kommentarer

Kattis:

Vilken härlig nostalgisk bild på herr Järrel!

När jag blir stor vill jag jobba med att provsmaka nya chokladsorter på Marabou. Eller vara den som får kolla på alla nya coola TV-serier och bestämma vilka vi ska ta in till Sverige.

Synd att man redan är rätt stor...

2009-10-22 @ 13:42:38
Sus:

Jag ville jobba i charken på Ica. Pytsa upp räksallad och skiva rostbiff. Plasta in i små fina paket och klistra på en prislapp...

Men det har gått över.

2009-10-22 @ 14:14:19
Tina:

Oj, den kartan med gatunamn skulle jag vilja se =)! Du har väl sett de alternativa namnen till tunnelbanestationerna??!! Själv ska ABSOLUT bli popstjärna när jag blir stor!!!! Undrar när någon ska upptäcka mig genom fönstret bara.....

2009-10-22 @ 22:14:34
furman:

Klart jag sett de alternativa tunnelb.stationerna Tina, jag skrattar åt dem lika mycket varje gång. Kuk å sånt är alltid kul vettö!

2009-10-22 @ 22:25:49

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.