Studiecirkeln "Jane Austen och hennes verk" del 1.

Jaja, lugna er, jag SKA visa lite bilder från vår första studiecirkel "Jane Austen och hennes verk."



Nu börjar filmen "En ung Jane Austen" Vi har precis ätit Elins absolut underbara kräftsoppa. Barnen är i säng. Vinet är öppnat.


Här ska jag ta ett kort på Elin, men jag glömde blixten.




Här är hon. Snart kommer vi att prata sönder filmen. Men den slutar ganska olyckligt så det gör inget.

Nästa film blir Persuasion, eller Övertalning som den heter på svenska. Den slutar lyckligt, det vet jag för jag har sett den ca. 34 gånger.


Kommentarer

fröken Elin:

Hur många läsare har du på en dag? Jag vill bara kolla hur många som får reda på att jag blir skitdålig på kort. ;-)

Men tack för en toppenkväll!!

2009-10-09 @ 00:01:33
Flygis, jag är nog inte klok.:

Förlåt. Jag glömde att komma. Till Ödeshög iallafall. Nästa gång kommer jag. Och jag kan bara hålla med dig Elin.Du må vara snäll och få skumpa av dina ungars föräldrar bara för att du ska vara extra snäll mot dem, men bra på kort, nej, inte just igår iallafall. Nej, förlåt!! Du blev jättefin på kortet!! Jättefin! Gud, vad elak jag är. Förlåt! Jag har säkert tre veckors för tidig PMS. Kunde man ju ge sig fan på. Alltid är det nåt jävla skit som händer. Life is a bitch and then youd die. Nej, jag menade inte det där. Life is good and so am I. Så menade jag, sen får Gustaf/v utläsa vad han vill ur den meningen. Varsågod!

2009-10-09 @ 12:08:13
fröken Elin:

Du får bara elak Flygis. Jag ser ut som när vi sjöng slutsången i skolan idag, med ihopbitna tänder.. ;-) Du skulle bara veta hur snygg jag är i verkligheten!

2009-10-09 @ 14:15:27

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.