Det här med romantik...

En vän på facebook brukar ofta skriva i sina statusar om hur romantiskt hon och hennes sambo har det. Hur de tänder ljus och ger varandra överaskningar. De reser härs och tvärs på kärlekssemestrar, han ger henne massage och hon "hittar på bus med älsklingen" som hon skrev en gång. 

Själv är jag troligen född utan någon romantisk ådra. Räkor och vin är cheezy, och tänder man ljus hemma så är det för mysfaktorn, men fan inte för att hetta upp stämningen. Jag kan bli småkåt om Mannen dammsugit eller plockat in den rena tvätten till allas garderober, men där går gränsen. Nu gör han ju det väldigt ofta, så det råder ingen brist på "löööve" i hemmet precis, men nu menar jag det här med romantik, ja, ni fattar.

Jag kommer att tänka på när jag fyllde 25. Han kom hem från jobbet och satte sina händer för mina ögon, ledde mig till soffan i vardagsrummet och beordrade mig att fortsätta blunda. Jag fick absolut inte titta.

Där sitter jag och blundar.

Jag hör hur han drar undan glasbordet framför mig. Sedan går han. Yes, tänker jag, yes! NU får jag äntligen mitt solarium jag önskat mig så länge!! Pulsen ökar, yes yes yeeees, ååå va jag ska sola!

Jag ser framför mig hur snyggt beigeprickig jag ska bli och hur fint det kommer matcha den tok-kornblå skjortan jag dagligen måste använda då jag jobbar på Ica i Gnesta. Som jag ser ut i den nu när jag är blek kan ni ju bara tänka er. Jag påminner om den finska flaggan.

Jag inväntar ljudet av hur han drar det tunga schabraket in i rummet. Han måste ju ha hyrt släp förresten, för det är väl ett helkroppssolarium hoppas jag?

Plötsligt är han tillbaka framför mig, jag hör honom precis från där glasbordet ska stå.

-"Nu får du titta", viskar han. Jag tycker mig ana lite nervositet i hans röst.


Jag öppnar ögonen och till min besvikelse står där inget solarium.

-"Älskling, jag älskar dej så mycket och jag undrar om du vill gifta dig med mig"? Han har gått ner på knä och håller fram en ring.

Jag svarar naturligtvis "Ja" och blir glad.

Men inom mig tänker jag "att ett solarium skulle jag allt velat ha alltså".

Så romantisk är jag.



Kommentarer

Gustaf:

Men nu är det la romantiskt värre när du väl HAR ett helkropps?

2009-09-16 @ 15:12:19
fröken Elin:

Herregud, vad vi är lika! Jag hade idag tänkt blogga om just romantik och min och Bondens hånflinande inställning till det. Som t ex när Bondens kompis har lagt ut en pussbild på sig och nya tjejen(som han tagit själv, dessutom) på facebook. Jag asgarvar. Och funderar på hur jag ska säga om jag träffar denna flickvän "Så roligt att se hela ditt ansikte, utan fastsugen pojkvän."

2009-09-16 @ 15:45:05
Äjj-Käjj:

Du är så jävla rolig! I lööööv joo!

2009-09-16 @ 21:22:31
Magda:

Phu. Jag trodde att mannen skulle stå där, naken och liksom "tada".

2009-09-21 @ 22:34:15

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.