Ja älskling, det kommer att bli en annan lampa, bli inte arg nu.
Det har införskaffats nya köksstolar i det furmanska hemmet eftersom ljudet av stålbenen på de gamla förstörde husfriden. Eller ja......jo men vi säger att det var så.

En annan orsak till stolsbytet var att de inte var av så hög kvalitet. Min gravida svägerska och min lite rultiga pappa har lyckats sitta sönder två och fler hade det snart kunnat bli. 

Nu sitter vi på ljudlösa pinnstolar och glädjen är stor. Den nya lampan som mannen på eget bevåg köpte hem ska egentligen vara en röd "Bumling" eller en Kartellampa men det vet han inte om ännu. 




Jorå, nåt sånt här ska det bli. Frågan är om inte mannen kan önska sig en i födelsedagspresent, han fyller ju i maj?!?

Kommentarer

Gustaf:

Lite strikt/mörkt, men lampan matchar ju! Både stolar och ljusstakar. Jag tycker det var ett bra försök - hade inte gjort bättre.

2010-04-27 @ 14:35:13
fröken Elin:

En Kartell. Helt klart, fast inte den röda, om du inte ska öppna bordell förstås. Jag kan ta över den där som ni har nu, den gillade jag. Jag blir så galet trött på att damma den vi har över köksbordet nu.

Supersnyggt, förresten! Jag ska också köpa nya stolar. NU!!

2010-04-27 @ 16:52:15
fröken Elin:

Förresten kom jag på hur väl vi kompletterar varandra. Om Mannen klagar på att du vill köpa nya möbler hela tiden, så säger du bara: "Men Elin då, hon köper bara handväskor, som ingen annan får glädje av. Jag tänker minsann på hela familjen!"

Och jag kan säga när Bonden klagar på väskorna:

"Men tänk på Furmanskan då, hon köper nya möbler, dessutom byter hon köksbord efter säsong, jättejobbigt ju! Möbler tar ju plats dessutom, mina handväskor får ju nästan plats i en garderob."

Så kan Mannen och Bonden sitta och jämföra sina kontoutdrag och beklaga sig för varandra, medan vi far jorden runt och gör resereportage (den idén var kanon!).



2010-04-27 @ 17:35:22
En fråga från en designfreak:

Linda,

Vad heter designern som har svarvat lampan i fönstret?



2010-04-27 @ 18:25:30
Ståhlmannen:

Den upponervända fiskskålen var ju faktist rätt snygg... men du borde ta den röda grunkan för den verkar mer gammalmodig och passar er mer liksom...

2010-04-27 @ 18:28:34
Åse:

Perfekt strategi på lampan

2010-04-27 @ 19:30:14
Marie:

Det är klart att mannen önskar sig en bumling i födelsedagspresent. Gör inte alla karlar det?

2010-04-27 @ 20:55:49
Äjj-Käjj:

Snyggt! Jag gillar lampan som mannen vågat sig på att köpa.

2010-04-27 @ 21:29:35
furman:

Designfreaket: Lampan i fönstret är svarvat av designern "Ikea"

2010-04-28 @ 13:52:11
Äjj-Käjj:

Tänk att "IKEA" har svarvat två sådana till mig också.

2010-04-29 @ 12:07:17
Lena Ribbhammar:

Det tycker jag verkligen han ska få. Får fundera ut något liknande till Fredrik när han fyller nästa gång.

2010-05-13 @ 11:03:00
furman:

Ja Lena, det är faktiskt en smart idé!

2010-05-18 @ 23:51:03

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.