I god tid.....
När Sveriges PensionärsFörbund har storsamling i församlingshemmet (dvs. min arbetsplats) ser man till att vara på plats i god tid.

Om det ska börja kl. 14 så måste man således vimsa runt i alla lokaler redan 07.30 för att bre smörgåsar och brygga kaffe, och typ leta efter skarvsladdar ("för overheaden går la inte på batteri, hä-hä-hä?!?").

Och så ska man ju hinna hala upp den stolta föreningsflaggan.



Därför flinar jag förtjust när jag ser att de i så god tid....hängt den upp och ner.

Kommentarer

Tobbe:

=)

2010-08-06 @ 22:30:17
Mia:

Ha ha min farmor är en av dem som är tidig. Inte fullt sååå tidig men jag tror hon är med i fikagruppen så då måste hon vara där kl 11. De måste ju hinna med att fika med fikagruppen också innan alla de andra kommer... Hon var förbi här hemma innan hon åkte dit. Uppklädd och tillsnoffsad. Hon erkännde faktiskt att även hon tyckte att de var ute i lite väl god tid när vi skrattade åt att hon var så tidig.

2010-08-08 @ 23:04:24
äjj-käjj:

Jag kommer ihåh mormors symöten när jag var liten. Tantgänget träffades en gång i veckan och när det var mormors vecka var det dukat och iordning i finrummet redan dagen innan och alla barn var förbjudna där inne.

Kaffe för gamlingarna är väl heligt på något vis, kanske?



( De hade ingen flaggstång )

2010-08-09 @ 00:27:57

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.