Morgontrött
Jag sitter i soffan med morgonfrisyren och  mascararester kring ögonen. Om någon såg mig nu skulle de få tänka efter innan de bestämde sig för vad de verkligen såg. En människa eller tvättbjörn, eller kanske en slags korsning? Jag skulle få vifta med mina händer för att visa att jag har vanliga fingrar, i all hets försöka torka bort det svarta och ropa "jag är människa, jag är människa, se!!!"

Jag skulle vilja sitta kvar här hela dagen. Det känns som om att det är lättare att bestiga K2 än att kliva upp och fixa till sig och starta bilen. Varför kan inte barnen bli sjuka som alla andra ungar? -""Känner du dig inte lite krasslig idag Sixten? Nej han är pigg säger han. Agaton frågar jag inte ens med tanke på att han står på huvet i soffan och ropar "Musse Pigg Musse Pigg Musse Pigg."

Jag vill bara sitta kvar och glo ut genom fönstret.

Det har ljusnat nu.


Kommentarer

Bettina:

Å snälla - skriv en barnbok om er familj...du skriver så kul att det skulle bli den bästa och med mina bilder...ååååå!

2010-01-26 @ 12:44:21
fröken Elin:

Din yngste son hävdar bestämt att han heter Blixten och när jag sen frågade om de hade nya, fina tröjor sa Sigge: Nej, de är inte nya de är ändå sen julafton!!!

Att du klär dina barn i så gamla kläder människa!

Men jag minsann att du har en ny, fin ljusstake, eller är den också så himla gammal?

2010-01-26 @ 16:05:19
Furman:

Det är en födelsedagspresent från mig... till mig!

2010-01-26 @ 17:15:54
Furman:

Och bettina... Nu har du gett mig en idé iallafall! Vi får väl se...

2010-01-26 @ 17:17:42

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.