Nä nu får det va nog!
Igår när Mannen och jag skulle lägga oss var jag först i säng.

Ovanför sänggaveln, på en dammig flytningsgul strukturtapet har jag klistrat upp snirkelmönster från Ikea. Vilket medför att de ramlar ner titt som tätt, fast jag bättrat på med barnens limstift. Det där har stört mig en tid, och det finns roligare saker att vakna till än att ha klistermärkesslingor i håret. Nu hängde några som vanligt väldigt löst, och en klisterblomma låg redan i sängen. Så jag la den mitt på Mannens kudde, för att få honom att också förstå att vi måste ta i tu med problemet. När han lade sig på den utan att märka det, sa jag att nu får det räcka. -"Titta, du ligger tom. på en"! Det visade sig vara ett genidrag.

Det tog 4 timmar att riva bort den sidan av väggen, så plankorna kom fram, dra ur 200 spikar, silicona kanterna runt om och måla två lager "creme fraiche".



Inatt ska jag sova gott. Utan klistrade blommor på väggen.

Kommentarer

Den hemska tvillingen:

Eh...flytningsgul????

2010-03-06 @ 21:16:03
magda:

Fint Furman!! Jag gillar att du renoverar, om jag skulle flytta in alltså. Då vill jag inte ha flytningar på väggen utan creme fraishe.

2010-03-06 @ 21:43:17
Äjj-Käjj:

Fantastiskt mycket snyggare än flytningsgult må jag säga!

2010-03-06 @ 22:16:55
Markattan:

Instämmer i alla utropstecken och frågetecken.



Och snyggt blev det.



Markattan

2010-03-07 @ 08:00:00
Åse:

Det tycker jag stavas: Handlingskraft!:)

2010-03-07 @ 11:36:30
Åse:

Ang kommentaren på min blogg. Vad kul, tack för feedbacken! Och bara så du vet så gäller det ju att hitta sina inspirationskällor för att orka vara driven, och din blogg är definitivt en av dem. Behöver något att le och skratta åt. Tack för att du förgyller min dag! kram

2010-03-07 @ 11:48:21
fröken Elin:

Effektivt, grymt effektivt!! Kanske Bonden ska få sova i gästrummet ett tag, så han förstår att det MÅSTE göras om!!

2010-03-07 @ 17:21:07
marcela:

Jätte fint! Vi har en trappa här hemma som skulle behövas målas vit. Ni är ju så effektiva så ni kan väl komma förbi en sväng i påsk och inspirera Mathias till samma effektivitet. Nu måste du njuta riktigt mycket i ert vackra sovrum. Kram

2010-03-08 @ 13:08:48

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.