Sticklingar?

Det står en man med tveksam dialekt i Nyhetsmorgon och påstår att jag ska klippa ner mina pelargoner.

Jag vet inte om jag ska lita på honom. Så jag skriver det i min facebookstatus.

Jo då, två personer kommenterar ganska snart att jag ska göra't. En menar till och med att jag ska ta sticklingar.

Där går min gräns. Jag måste få protestera, även om jag förstår att detta inte var ett tvång. Jag blir bara lite ettrig av ett sånt förslag.

Sticklingar är för de som har fyllt 40, minst. Eller som är förtidspensionerade och äger en katt som de behandlar som ett barn. Och som kan stå i fönstret långa stunder för att kolla om det går förbi någon.
Det är inga fördomar, det är fakta.


No fucking way!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.