Sixten tänker till...
Vi ligger i sängen, jag Agaton och Sixten. Det är dags för kvällens saga och Sixten har valt en bok om Tyrannosaurus Rex. Jag börjar läsa och han säger efter mig, men uttalet blir mest som "Trynnosarus Rex".

Jag uttalar sakta: T-Y-R-A-N-N-O-S-A-U-R-U-S-R-E-X.

-"TrynnosaaarusRex". Jag upprepar, men det blir fel igen. Pedagogisk som jag förstås är, gudbevars, förklarar jag att namnet kommer från ordet tyrann, eftersom det är där han trasslar in sig.

"-Tyrann är ett ord för någon som är dum, elak och som vill bestämma över alla andra på ett elakt sätt". Han kliar sig i huvet och tänker som bara en som fyller 6 imorgon kan göra.

Han lyser upp: -"Jaha, ungefär som laktosintolerant?" -"Nja, det är ju en som inte tål mjölk, men det är ett svårt ord också."

Sedan är det dags att säga godnatt och vi pratar om att han fyller år imorgon. Jag säger att jag minns hur glada vi var när han föddes men att det gjorde ordentligt ont när han skulle komma ut. -"Ondare än när de andra föddes?" frågar han.

-"Ja", svarar jag, för det var verkligen en kamp att få ut honom. -"Det förtjänade du om du verkligen ville ha en bebis" får jag till svar.

Man kan ju inte annat än hålla med.



Något sånt här kan det bli imorgon kanske?

Kommentarer

Äjj-Käjj:

Åååh! Söta unge!

2010-03-23 @ 22:59:51
Markattan:

Grattis till pojken. Ja alltså, gratulera från Markattan. Lite sent kanske att gratta dig, ungefär sex år sent...



Markattan

2010-03-24 @ 05:10:57
marcela:

Grattiskramar till Sigge! Adrian ringer sen, vi måste ju få lite info vad han önskar sig och jag tror Adrian har bättre koll på det än jag. Ha nu en riktigt bra födelsedag med 6-åringen! Kramar från oss alla.

2010-03-24 @ 09:42:04
Åse:

Hurra för Sixten. Här var det glada miner när det bjudits på glass.... med strössel!!!!!!! Sigge ligger på plus nu hos systrarna Theorell.

2010-03-24 @ 19:35:17
Gustaf:

Hurra hurra Sixten!! Hoppas du somnat gott nu efter en maxad dag! :-D

2010-03-24 @ 21:33:36

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.