snöskottnings-Asperger

Jag har precis kommit in efter tre timmars skottande. Jag orkar bara inte mer, men har iallafall gjort så mycket jag mäktade med.

Jag har en man som går igång på snöskottning, han kan hålla på i evigheter. Det blir spikraka gångar med höga fina kanter. Vill jag ha honom inomhus och umgås med honom så måste jag göra grovjobbet innan så han bara kan "snygga till det." Jag tror faktiskt han har Aspergers syndrom med specialintresse för snöskottning, och hans far verkar "lida" av samma syndrom, han ränner ut med piassavakvasten i högsta hugg så fort de första flingorna börjar singla ner från skyn.

Jag har en extremt stor hög snö utanför grindarna som jag bara inte kunde rå på idag. Jag förstod tidigt att det inte skulle gå.

Det hör inte till vanligheterna att jag "horar" vid vägkanten, men idag stod jag med baskern käckt på sne och försökte se charmig ut när traktorerna åkte förbi, men ingen stannade och erbjöd sig att skopa bort skiten. Jag till och med blinkade med ögonfransarna.


Innan



Och efter. Resten lämnar jag kvar till Mannen. Han kommer bara bli glad.

Min hjälpreda som försökte prata bort snön istället för att skotta......


Kommentarer

Ståhlpöjken:

Ja, livet är hårt ibland. Men om du behöver hjälp någon helg eller något är det bara att messa vet du ;)

2010-11-29 @ 16:34:04
Furman:

Fasen ståhlis, du har ju fortfarande inte fått din chokladkaka från vattningen i somras!!!! skäms

2010-11-29 @ 17:13:13
Åse:

Säg som det är, ni försöker bygga en gigantsik snöborg och ska starta krig mot övriga Heda bor...

2010-11-29 @ 19:09:18
Maria i svängen:

En gång i tiden bodde jag i ett samhälle då fick man skotta. Nu bor jag med en man med traktor så nu vet jag knappt hur man gör;-)

Fint blev det hos dig iaf. Och fantastiskt vackert är det ju med all snö.

2010-11-30 @ 09:51:15
Ståhlpöjken:

Jaa! Jag kan ta hem mina syskon och sen kan vi ha snöbollskrig ;)

2010-12-01 @ 17:38:02
marcela:

Det var inte lite snö ni har där nere. De är bara att skotta på. Lycka till.

2010-12-01 @ 22:03:11

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.