Uscados eller Escados?
Alla såg ju Solsidan i söndags så jag tänker inte förklara.

Men jag har blivit lite besatt av tanken på uscados, eller escados... Det liksom ligger och gror i skallen på mig.

Jag fattar ju att det inte är vettigt egentligen, att det liksom är både otrevligt och knäppt att använda en valuta för saker man i ett hem/förhållande/familj måste göra.

Men ändå.

Ibland skulle det vara bra (när det är till min fördel).

Vi har faktiskt snuddat lite vid samma grej för några år sedan men vår valuta hette "Odd Molly." 

Jag skulle jag äta en jättesur döskallegodis utan att röra en min. Det var värt en "Odd Molly." 

På den tiden innebar det en tunika på Tradera för ca 800 kr. För att äta en sur godis, fatta liksom. 

Det är nog det som ligger där i tanken och gror, att liksom införa det igen, och det tack vare Uscados.


Kommentarer

Therese - Sockenvägens Söta:

Ha ha ja även i denna familj kluras på ett införande av uscados... dock dumpar mannen valutan genom att erbjuda gratis sex ;-P

Tack för din kommentar inne hos mig så jag hittade hit, har redan fått mig ett par välbehövliga garv! KRAM

2011-02-01 @ 09:34:33
Lisa I asiL:

Blev det någon Odd Molly-tunika då?

2011-02-08 @ 21:00:16

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.