När potatisen kom i centrum
Tänk att man i Mjölby tyckte att en rondellpotatis var det mest passande för staden.Vad tänkte de på plastfabriken när gatukontorets chef ringde?

-Nilssons plast AB, vad kan jag stå till tjänst med?
-Ääää, jo hajj du. Dä här är Ruoland Pätterssön i frå Miölbii du. Vei haer pruatat om å skaffe en potät te oundällän du vet vi Mac Dönnalds. Huar du vuaret te Miölbii så du vet va ja meenar?
-Nej tyvärr, det har jag inte. Vi är ju stationerade i Örkelljunga.
-Jaha på dä veiset, ja du hade ju ett konstit ouiktnummer ja. Jo vi som bor mitt i myllan så att säja, vi känner ju att poutatisen spelar stor oull för vår kommun å va skulle va buättre än en stuor huärlig potät liksom? Kan ni tillverka en sån tror du?

Jag blir full i skratt varje gång jag cirkulerar den. Det är sällan man skrattar i en rondell faktiskt. Tack Mjölby gatukontor!


 

Kommentarer

ANNE:

HAHAHA VAFAN?? :D

2011-11-29 @ 12:52:17
LIIV - vanlig men unik:

Hahah!

2011-11-29 @ 13:25:44
Tigerlilja:

Underbar. Nästan så jag vill åka dit.

Fast du - i Örkelljunga låter dom väldigt annorlunda, om man säger så.

2011-11-29 @ 14:12:14
Den hemska tvillingen:

Troligt scenario och roligt beskrivet.

2011-11-30 @ 05:59:41
Mia:

Underbart! Men eftersom jag jobbar i samma korridor som den som gjorde beställningen kan jag avslöja att 1. Det är en kvinna 2. Hon sitter inte på gatukontoret utan är näringslivschef 3. Hon pratar precis så där (fast det är inte östgötska utan värmländska men det låter i princip likadant)!

2011-12-14 @ 10:46:18
Suzan:

hahaha har aldrig sett fast det ser hysteriskt kul ut!

O storyn om den lilla grisen för en femma är verkligen fin! kram!

2011-12-19 @ 14:17:22

Kommentera inlägget här:

Hörrni, skriv något klokt!


Namn:
Kryssa i här så kommer jag ihåg dig. Tror jag.

Mailadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Ibland kan tekniska omständigheter hos Blogg.se göra att din kommentar inte publiceras förrän efter några minuter, bara så du vet.